NASA Astronotları Uzayda Yetiştirilen Şili Biberi Yedi

Uluslararası Uzay İstasyonundaki astronotlar, ilk kez uzayda Şili biberi yetiştirdi ve astronot Megan McArthur biberleri mürettebatı beslemek için yaptığı tacoda kullandı.

Tohumlar, uzayda hangi yiyeceklerin yetiştirilebileceğini görmek amacıyla NASA tarafından yapılan bir deneyin parçası olarak haziran ayında uluslararası uzay ajansına getirildi. Deney, Mars'a yapılacak uzun görevler için potansiyel gıda kaynaklarının oluşturulmasına yardımcı olmak için yapıldı.

İlk biberlerin bu cuma günü hasat edildiğini belirtildi. NASA astronotu Megan McArthur cuma günü, mürettebatın biberleri ilk kez tattığını, fajita bifteği ve sebzelerle birlikte biberleri taco yapmak için kullandığını tweetledi. McArthur tacolar için esprili bir dille "şimdiye kadarki en iyi uzay tacoları" dedi.

NASA’nın Bitki Habitatı-04 araştırması kapsamında tohumdan yetiştirilen biberler, bu alanda bir ilk olarak tarihe geçti.

Yetkililer, biberlerin bir kısmını mürettebatın yiyeceğini ve bir kısmını da üzerinde çalışılması için Dünya'ya geri getireceklerini açıkladı.

NASA, uzayda gıda yetiştirmenin Dünya'dan paketlenmiş gıda getirmeye göre lojistik faydaları olduğunu açıkladı. Ayrıca uzay mahsullerine yönelmenin mürettebat için psikolojik faydaları olduğu da açıklamalar arasında göze çarpan detaylardan biri.

Dünya'dan çok uzaklara yapılan, yıllarca sürebilecek yolculuklar için bu tarz adımlar büyük önem arz ediyor.