Bu Animasyon Güneş Sistemimizin Gerçek Ölçeği Hakkında Size Fikir Verebilir

Güneş Sistemimizi oluşturan gezegenlerin inanılmaz çeşitliliğini gerçekten anlamak veya en azından anlamaya başlamak için bazen güzel bir animasyon gerekir.

Japan Aerospace Exploration Agency'den (JAXA) gezegen astronomu James O'Donoghue, Ceres cüce gezegeniyle başlayan ve Güneş'e kadar devam eden, Güneş Sistemi nesnelerinin boyutlarına göre (Dünya dahil) yukarı doğru hareket eden kısa bir animasyonu tweetledi.

Aynı klibin daha yüksek çözünürlüklü versiyonu YouTube'da var.

Güneş Sistemi'ndeki her şeyin göreli boyutunu bilseniz bile, Jüpiter ve Güneş'in görüş alanına girdiği oldukça nadir bir andır ve Jüpiter'in Dünya'ya göre ne kadar hızlı döndüğünü asla tam olarak anlayamamış olabilirsiniz.

Bu dönen küreleri izlemek için biraz zaman ayırmanızı öneririz. Video klip sadece 45 saniye uzunluğunda, ancak birkaç kez izleyeceğiniz kadar büyüleyici. Video şimdiden 8 milyondan fazla kez görüntülendi.

Boyutlar, eğimler ve dönüşlerin tümü bu klipte ölçeklendirildi, ancak elbette konumlandırma değiştirildi - gördüğünüz tüm gezegenler ve yıldızlar, aynı video klibe sığacak şekilde birbirine yaklaştırıldı.

Animasyonun arkasındaki bazı sayıları bilmek istiyorsanız, kendi gezegenimiz 12.742 kilometre genişliğindedir. Jüpiter, aksine, 139.820 kilometre çapa sahiptir.

Güneş'in çapı yaklaşık 1,39 milyon kilometredir, yani mesafe olarak Jüpiter'den yaklaşık 10 kat daha büyük ve Dünya'dan 100 kat daha büyüktür. Başka bir deyişle, Güneş'in içine yaklaşık bir milyon Dünya sığabilir.