Şimdiye Kadarki En Büyük Kuyruklu Yıldız Hubble Tarafından Teyit Edildi

Gök bilimciler, Hubble Uzay Teleskobu'nu kullanarak dev kuyruklu yıldız C/2014 UN271'in (Bernardinelli-Bernstein) yeni gözlemlerini gerçekleştirdiler ve önceki verilerden şüphelendiklerini doğruladılar: Bu nesne, donmuş uzay kayaları söz konusu olduğunda gerçekten çok büyük.

The Astrophysical Journal Letters'da bildirildiği gibi, Hubble gözlemleri Bernardinelli-Bernstein Kuyruklu Yıldızını şimdiye kadar keşfedilen en büyük kuyruklu yıldız olarak gösteriyor. Kuyruklu yıldızların milyonlarca mil uzayabilen devasa kuyrukları vardır, ancak çekirdekleri buz ve tozdan oluşan katı bir "kirli kartopu"dur. Atacama Büyük Milimetre/milimetre-altı Dizisi'nden yapılan önceki gözlemlerle tutarlı olarak, bu kuyruklu yıldızın çekirdeği yaklaşık 130 kilometre çapındadır, önceki rekor sahibi kuyruklu yıldız C/2002 VQ94'ten üçte bir daha geniştir.

Makalenin baş yazarı Man-To Hui yaptığı açıklamada, "Bu, Güneş'ten hala çok uzaktayken ne kadar aktif olduğu düşünüldüğünde, inanılmaz bir nesne. Kuyruklu yıldızın oldukça büyük olabileceğini tahmin ettik, ancak bunu doğrulamak için en iyi verilere ihtiyacımız vardı." dedi.

Şimdi, kuyruklu yıldızın çekirdeğinin, 500 trilyon tonluk bir kütle ile bilinen çoğu kuyruklu yıldızın çekirdeğinden yaklaşık 50 kat daha büyük olduğunu biliyoruz. NASA'nın belirttiği gibi, bu, Güneş'e çok daha yakın bulunan tipik bir kuyruklu yıldızın kütlesinden yüz bin kat daha fazla.

Kuyruklu yıldız, birçok kuyruklu yıldız gövdesinin bulunduğu Güneş Sistemi'nin kenarındaki geniş bölge olan Oort bulutundan seyahat ediyor. Donmuş uzay kayaları Güneş'e yaklaştıkça ısınmaya ve toz ve gaz yaymaya başlar. Kuyruklu yıldız Berardinelli-Bernstein Güneş'e yaklaşıyor, ancak asla 10.9 AU'dan (astronomik birimler veya Dünya ile Güneş arasındaki mesafe) veya 1 milyar milden daha yakın olmayacak. Bu kabaca Satürn'ün yörüngesinin hemen dışında ve bu noktaya 2031'de ulaşacak.

Güneş'ten 3 milyar kilometreden fazla uzakta olmasına ve sıfırın yüzlerce derece altında bir sıcaklığa sahip olmasına rağmen, Güneş'in zayıf ışığı, yüzeyindeki karbon monoksiti süblimleştirmeye hala yeterlidir. Kuyruklu yıldız, çekirdeğin doğrudan ölçülmesi için hala çok uzakta, bu nedenle gözlemlerin, komanın çıkarılmasına ve sadece çekirdeğin tahmin edilmesine izin veren bir modelle karşılaştırılması gerekiyordu.

Ünlü ve rekor kıran kuyruklu yıldızların karşılaştırılması.

Kuyruklu yıldızın ayrıca çok karanlık bir çekirdeği var - ortak yazar David Jewitt'e göre "kömürden daha siyah" - Rosetta tarafından ziyaret edilen Comet 67P'de de görülen bir şey. Gelecekteki gözlemler bu boyut ölçümlerini iyileştirecektir.

Los Angeles California Üniversitesi'nde gezegen bilimi ve astronomi profesörü olan Jewitt, "Bu kuyruklu yıldız, güneş sisteminin daha uzak kısımlarında göremeyecek kadar soluk olan binlerce kuyruklu yıldız için kelimenin tam anlamıyla buzdağının görünen kısmıdır. Her zaman bu kuyruklu yıldızın büyük olması gerektiğinden şüphelenmiştik çünkü bu kadar uzak mesafeden çok parlak. Şimdi öyle olduğunu onaylıyoruz." diye ekledi.

Kuyruklu yıldızın yörüngesi, sekiz gezegenin yörüngesinin bulunduğu Güneş Sistemi düzlemine neredeyse 90 derecedir. Eliptik yörüngesi, Güneş'ten yaklaşık yarım ışık yılı uzaklıkta yer alır ve 1 milyon yıldan fazla bir süredir içe doğru düşmektedir.