İp Teorisi: NASA Rover, Mars'ta Garip Bir Nesne Keşfetti

Bu küçük çöp parçası muhtemelen Perseverance'ın paraşütünden, iniş yaparken arda kalan bir şey.

Kapak görüntüsü, Perseverance'ın yerleşik Ön Sağ Tehlikeden Kaçınma Kamerası A ile bu ipin yakından görünümüdür. İpin ne kadar küçük olduğunu aşağıdaki resimde, gezici tekerleği ve gezici robot kolunun ucuyla karşılaştırarak görebilirsiniz.

Fotoğraf: 12 Temmuz'da çekilen bu görüntüde, kırmızı bir daire ipi gösteriyor. (Sol 495). (NASA/JPL-Caltech)

Fotoğrafta az önce numune aldığı bir kayaya dokunan Taret, Mars'ın geçmişte yaşanabilirliğini incelemek ve gelecekteki olası numunelerin Dünya'ya geri dönüşü için, en değerli numuneyi seçmek amacıyla verileri önbelleğe alıyor. Bu, mineral ve kimyasal analiz cihazlarını taşıyan bir el gibidir.

Büyük olasılıkla, Mars rüzgârı ipi geziciye yaklaştırdı. Ve yuvarlanan bir bitki parçası gibi, ip tekrar hareket etti, çünkü sadece birkaç gün sonra ip sahneden kayboldu.

Fotoğraf: 16 Temmuz'da (Sol 499) yukarıdaki fotoğrafla aynı noktaya yakın bir görüntü. (NASA/JPL-Caltech)

Perseverance, kendi paraşütü de dahil olmak üzere inişten kalan birkaç nesne buldu. Ingenuity helikopteri uçtu ve parçalanmış arka kabuğun fotoğraflarını çekti.

Gezicinin geride bıraktığı tüm çöpler için endişeleniyor musunuz? Olmayın, diyor konunun uzmanı Stuart Atkinson. "Yaklaşık yüz yıl içinde, Marsa yerleşen insanlar tüm bu şeyleri hevesle toplayacak ve ya müzelerde sergileyecek ya da fosiller, kehribar ve meteorlarda yaptığımız gibi "tarihi mücevher" haline getirecekler.”

Bu makale ilk olarak Universe Today tarafından yayınlandı.