NASA 2027'de Titan'a Rotorcraft Gönderiyor

Sıvı hidrokarbonların sığ göllerini gizleyen puslu bir atmosfere sahip Titan, yakından bakmak için can attığımız tuhaf bir yer. Bu nedenle NASA, 2027'de bölgeyi incelemek için robotik bir rotocraft başlatmaya hazırlanıyor.

Artık NASA'nın Dragonfly misyonunu nasıl bir manzaranın beklediğine dair daha iyi bir fikrimiz var.

2034'te Satürn'ün en büyük uydusuna varacak olan uzay aracı, sonunda Selk kraterinin yakınındaki Shangri-la kumul alanına inecek. Araştırmacılar burayı keşfetmeye değer "bilimsel olarak dikkate değer bir alan" olarak tanımlıyor ve bu konuda öğrenecek daha çok şeyimiz var.

Yeni bir çalışma, bölgenin altı belirli bölümünü haritalayarak, bölgeyi kum tepeleri ve parçalanmış, buzlu zeminle kaplı olması muhtemel bir yer olarak tanımlıyor. Çalışma, araştırma aracı indiğinde Dragonfly tarafından test edilebilecek modeller ve hipotezler için bir temel sağlayacaktır.

New York'taki Cornell Üniversitesi'nden gezegen bilimcisi Léa Bonnefoy, "Dragonfly, Titan'ın ekvatoral, kuru bir bölgesine inecek" diyor.

"Bazen sıvı metan yağmuru yağsa da bölge daha çok Dünya'daki bir çöle benziyor - burada kum tepeleri, bazı küçük dağlar ve bir çarpma krateri var"

Bu yakından bakış, Cassini sondası tarafından yakalanan radar görüntülerinin ayrıntılı bir analizini içeriyordu: araştırmacılar, radar sinyallerinin nasıl değiştiğine ve farklı açılardan yansıdığına (teknik olarak geri saçılma eğrileri olarak bilinir) bakarak, radarın bölümleri hakkında eğitimli tahminlerde bulunabildiler.

Cassini'nin görüntüleri piksel başına yalnızca yaklaşık 300 metre çözünürlüğe sahip olduğundan, ekip ayrıca yeni muhtemel iniş alanının güneyine inen Huygens iniş aracı tarafından toplanan verileri de hesaba kattı.

Şimdiye kadar, Selk kraterinin yüksekliği ve şekli gibi bu ayrıntıların çoğu tahminlerden biraz daha fazlası, yani şimdi ile 2034 arasında yapılacak çok sayıda analiz var.

Cornell Üniversitesi'nden gezegen bilimci Alex Hayes, "Önümüzdeki birkaç yıl içinde Selk krater bölgesine çok fazla ilgi gösterildiğini göreceğiz" diyor.

Titan'ın düşük rüzgârlı, düşük yerçekimli atmosferinde Dragonfly, saatte maksimum 36 kilometre hızla etrafı dolanacak ve ilk iniş alanından daha uzun uçuşlar yapacak.

Titan birçok yönden erken Dünya ile karşılaştırılabilir olduğundan, bilim insanları kendi gezegenimiz ve Satürn'ün ayı hakkında daha fazla şey öğrenmeyi umuyorlar. Sonuçta, Dragonfly geldiğinde Titan hakkındaki anlayışımızın önemli ölçüde artması bekleniyor.

Bonnefoy, "Dragonfly sonunda bize bölgenin ve Titan'ın neye benzediğini gösterecek" diyor.

Araştırma Planetary Science Journal'da yayınlandı.