Gerçek Bir Işın Kılıcı Yapabilir miyiz?

Işın kılıçları Star Wars evreninin en önemli yakın dövüş silahlarıdır. Kendine saygısı olan hiçbir Jedi, biri olmadan tamamlanmış sayılmaz. Işın kılıçları, bir Sith ile düello yapmanın en pratik yolu olabilirler.

Onlarca yıllık hikâye anlatımına, filmlere ve hayran bilgisine dayanarak, ışın kılıcının uç kısmının plazmadan yapıldığı iddia ediliyor.

Plazma, yüklü parçacıklardan oluşan enerjik bir gazdır ve aslında endüstrilerde elektriksel olarak iletken malzemeleri kesmek için yaygın olarak kullanılır. Sıkıştırılmış havadan üflenen iyonize bir gaz akımı, kesilecek malzeme ile bir akımın akabileceği ve erime noktasını geçen bir devre oluşturur. Bu ısı da oldukça aşırı olabilir, bazı durumlarda 20.000 santigrat dereceyi aşabilir.

Ama aç bir wampa'nın kolunu kesmek, hatta bir ağacı kesmek veya bir pencereyi kırmak kadar basit bir şey yapmak istiyorsanız, zor zamanlar geçireceksiniz. Buna rağmen, plazma akışlarının endüstriyel olmayan alanlarda kullanımları vardır.

2020'de gadget üreticileri Hacksmith Industries, yaklaşık 4.000 santigrat dereceye ulaşan yüksek sıcaklıktaki bir plazma akışına dayanan bir "ışın kılıcı" yaptı. Ortalama bir Jedi ustasından biraz daha yavaş olsa da çeşitli malzemeleri kesme yeteneğini gösterdiler.

Plazma tabanlı bir kılıçla ilgili en büyük sorun gazın kaynağıdır. Malzemeyi ısıtmanın verimli bir yolunu bulduğumuzu varsayarsak bile, bu yüklü parçacıkların hala bir yerden gelmesi gerekiyor. Hacksmith'in prototip kılıcı, ağır gaz tanklarına bağlıydı ve o zaman bile, sıcak plazma akışı uzun bir savaş için çok kısaydı.

Bu, iyon teknolojisinin karşılaştığı ve en azından kısmen çözdüğü bir sorun. Pahalı inert eleman ksenon şeklindeki tipik yakıt kaynaklarının sıkıştırılması gerekir, bu da onu kullanan herhangi bir uzay aracına aşırı kütle ekleyen hacimli kaplar gerektirir.

Bir gaza süblimleşebilen bir iyot peletinin paketlenmesi, alanın çok daha verimli bir şekilde kullanılmasını sağlayacaktır. Ne yazık ki iyot, ksenon kadar inert değildir ve aşındırıcı etkileriyle başa çıkabilecek seramik motor parçaları gerektirir.

Küçük bir aracı bir vakumla hızlandırmak için faydalı olsa da bu tür plazmanın size tam güçte üçüncü derece yanıklar vermekten daha fazlasını yapması olası değildir. Motor teknolojisindeki yeni yenilikler bununla ilgileniyor, ancak herhangi bir tür yüksek enerjili taşınabilir kesme aletinde bir rol oynayıp oynamayacağı henüz belli değil.

Bir ışın kılıcının gerçekten ışıktan yapıldığını varsayarsak, çarpışma, kesme ve dağlama kabiliyetine sahip bir bıçağa dönüşebilir mi?

Işık, foton adı verilen parçacıklar şeklini alan elektromanyetik alandaki bir dalgalanmadır. Fotonlar, onları teknik terimlerle 1, 2 ve hatta sıfır gibi bir tamsayı dönüş değerine sahip parçacıklar olan bozon adı verilen bir madde kategorisine sokan özelliklere sahiptir.

Teknik olmayan terimlerle, tüm bu değer, iki veya daha fazla parçacığın aynı uzay gibi belirli özellikleri paylaşmasına izin veren bir simetri sağlar. Bir kutuya ne kadar foton tıkılmış olursa olsun, teknik olarak her zaman daha fazlası için yer vardır.

Bu, potansiyel olarak oldukça etkileyici bir silah yapabilir.

Doğru boyuttaki bölmede bir grup fotonu ileri geri sektirerek tek bir ışık renginin fazlarını sıralamak, bu fotonların topluca büyük miktarda enerjiyle çarpmasına izin verir. İşlem, uyarılmış radyasyon emisyonu ile ışık amplifikasyonu olarak bilinir ve şüphesiz siz bunu 'lazer' olarak bilirsiniz.

Ancak diğer kılıçları savuşturabilen ve bloke edebilen bir kılıç olmak için, bir lazer "bıçağının" diğer lazerlere elektronların, protonların ve nötronların yaptığı gibi somut yollarla müdahale etmesi gerekir.

Yarım veya 5/2 gibi spin fraksiyonlarına sahip parçacıklar, aynı kuantum durumlarına sahip birden fazla parçacığın basitçe üst üste gelemeyeceğini söyleyen bir ilkeyle karşımıza çıkar. Örneğin, bir atomun çekirdeğini çevreleyen elektronlar, temel kimyanın gerçekleşmesine izin verecek şekilde birbirleriyle itişip kakışırlar. Bu ilke olmasaydı, bir hayalet kadar somut bir Evrende yaşıyor olurduk.

Elektronlar, aynı yüke sahip diğer parçacıklara mesafelerini korumalarını söylemek için fotonları kullanarak elektromanyetik kuvveti değiş tokuş ederek uzaylarını da korurlar.

Fotonların kendileri, elektronların ve protonların yapabileceği gibi birbirleriyle kuvvet alışverişinde bulunmazlar, bu da ışık dalgalarının diğer ışık dalgalarının varlığından oldukça habersiz olmasına neden olur.

Fizikte, fotonların dolaylı olarak "çarpışabileceği", yani artık enerjiden yüklü parçacıklar üretebileceği boşluklar vardır. Yüksek güçlü lazerler kullanan deneyler, çok çok uzun zaman önce, erken Evren'deki radyasyon davranışı hakkında bize birkaç şey söylüyor, ancak ne yazık ki bize kullanabileceğimiz bir ışık çubuğu vermeyecek.

Işığın veya plazmanın davranışı hakkında gerçekten devrim niteliğinde bir şey keşfedene kadar, parlayan ışın kılıcı kılıçları saf fantezi alanında kalacaktır.