DNA origamilerinden Van Gogh resimleri yapıldı
California Institute of Technology Caltech, DNA origamilerinden ünlü Hollandalı ressam Vincent Van Gogh'un resimlerini yapmayı başardı.

Öğretim üyelerinin yaptığı yayınlara verilen referanslar ve çeşitli üniversite sıralamaları gibi ölçütlerle dünyanın ilk on üniversitesi arasında yer alan California Institute of Technology Caltech, bilim ile sanatın buluşması anlamında çok değerli bir çalışmaya imza attı.

Caltech bilim insanları, son derece hassasiyet ve sabır gereken minyatür sanatı dalında, DNA origamilerini kullanarak Hollandalı ressam Vincent Van Gogh'un ünlü "The Starry Starry Night" adlı tablosunu yaptılar.

DNA origamilerini oluşturma safhasında ince sarılmış genetik ipliklerini kullanan bilim insanları, bilimin sanat ile bütünleşmesi noktasında önemli bir örnek vermiş oldular.

DNA origamilerinden nasıl tablo yapıldı?

Bilim insanları DNA origamileri elde etmek için bir dizi zorlu süreci tamamladılar.

Öncelikli olarak karbon nanotüpler veya nanometre ölçekli bileşenlerigenetik keskin bir ip dizisine bağlayan bilim insanları bir iskele elde ettiler.

Bilgisayar devreleri gibi çipli cihazlar yapmak için kullanılan hassas katlama tekniğinin bir benzerini kullanan bilim insanları, bu sayede hemen hemen her yüzeyde DNA şekillerini yerleştirmek için uygun zemini meydana getirdiler.

Fotonik kristal boşlukları denilen mikroskobik ışık kaynaklarının (PCC) içine floresan moleküller yükleme yoluna giden bilim insanları, bu denemenin istenilen kırmızı görüntüyü elde ettiler.

Her PCC'nin belirli bir dalga boyutunu gösterdiği tablo, Van Gogh'un ünlü eserine benzetilmesi için bilim insanları tarafından zeminin ışıkları boyunca kaydırıldı.

Caltech bilim insanları önlerindeki mevcut tek sorunun, DNA origamilerinden oluşan başyapıtın oksijen ile reaksiyona girerek sönmeden önce yalnızca 45 saniye ile sınırlı kalmasından ileri geldiğini ekliyorlar.

Bilim insanları bu projenin, kuantum bilgisayar uygulamaları projelerine örnek teşkil edebileceğini vurguladılar.

Caltech bilim insanları tekniğin uygulamasının ilk raporlamasını Nature Dergisi'nde yayınladı.