Yeni Makale Karanlık Madde Uzay-Zamanını Bizim Gibi "Hissetmeyebileceğini" İddia Ediyor

Evren hakkındaki anlayışımıza göre, dışarıdaki tüm maddenin altıda beşi karanlık maddedir. Bu, varlığını henüz teyit edemediğimiz görünmez bir maddedir. Etkileşime girdiği tek güç yer çekimidir ve yeni araştırmalar, bu yer çekimi etkileşiminin tam olarak geleneksel olmayabileceğini öne sürüyor.

The Astrophysical Journal'da bildirildiği gibi, İtalya'dan araştırmacılar, yer çekimi ve karanlık madde arasındaki sözde minimal olmayan eşleşmeyi öneriyorlar. Bu, karanlık maddenin yer çekimi etkisinin ve uzay-zamanı nasıl etkilediğinin, bizi ve evrenin geri kalanını yapan yer çekimi ile normal madde arasındaki minimal bağlantıdan farklı olduğu anlamına gelir.

Gök bilimcilerin galaksilerin dönme şekliyle ilgili gözlemleri, teleskoplarımızla gerçekten görebildiğimizden çok daha fazla madde olması gerektiğini gösteriyor. 1960'larda ve 1970'lerde Vera Rubin, Kent Ford ve Ken Freeman tarafından yapılan çalışmalar sadece doğrulanmadı, o zamandan beri karanlık maddenin orada olması gerektiğini öne süren daha fazla kanıt var.

Elli yıl önce varsayılmış olmasına rağmen, karanlık maddenin tam olarak ne olduğunu henüz bulamadık. Ve evrende gözlemlediklerimizi açıklamak için belki de karanlık maddeye hiç ihtiyacımız olmadığına dair öneriler var. Yer çekimi yasalarıyla ilgili formülasyonlarımızı değiştirmemiz gerekiyor. Yer çekimi bunun merkezindedir ve neler olup bittiğini anlamanın anahtarı olabilir.

Yazarlar Giovanni Gandolfi, Andrea Lapi ve Stefano Liberati, "Bu nedenle kendimize sorduk: yer çekimi yanlış mı yoksa karanlık maddenin doğasıyla ilgili çok önemli bir şeyi mi kaçırıyoruz? Ya karanlık madde ve standart 'baryonik' madde her zaman hayal ettiğimiz şekilde iletişim kurmazsa? Araştırmamızla bu merak uyandıran soruları yanıtlamaya çalıştık” dedi.

Modelleri, gözlemlerle büyük ölçüde tutarlı görünüyor ve karanlık maddeye yeni bir yaklaşım için önemli bir ilk test olan farklı türdeki galaksilerin özelliklerini açıklayabilir. Minimal olmayan eşleşme, karanlık madde için geleneksel bir tanım olmasa da, evrendeki diğer açıklanamayan şeyler için böyle bir fikir daha önce ortaya çıkmıştı.

Yazarlar, "Karanlık maddenin bu özelliği, yeni bir egzotik temel fizik parçası değil" dedi. "Bu minimal olmayan eşleşmenin varlığı yalnızca bilinen fizikle açıklanabilir".

Bir hipotezin gerçek testi, bir kez gördüğümüzü açıklayabildiğinde, henüz keşfetmediğimizi tahmin etme gücüdür. Ancak ekip, bu modelin meyve vermeye devam edeceğinden kesinlikle emin.

Yazarlar, "Karanlık maddenin geleceği daha parlak görünüyor" sonucuna vardılar. "Karanlık maddenin bu önerilen yeni özelliğinin tüm ilginç etkilerini araştırmak için daha fazla araştırma yapılacak. Bu minimal olmayan eşleşmenin Evrenin diğer cevaplanmamış sorularını çözebileceğini keşfetmek bizi şaşırtmaz”.