Yediğimiz Besinler Genetik Kodumuzu Değiştiriyor!
YEDİĞİMİZ BESİNLER GENETİK KODUMUZU DEĞİŞTİRİYOR!

Yediğimiz Besinler Genetik Kodumuzu Değiştiriyor!

Yapılan çalışmalar yediğimiz besinlerin içerdikleri biyoaktif bileşenlerin, epigenetik değişikliklere neden olarak genlerimizi ve potansiyel olarak çocuklarımızın genlerini değiştirebileceğini göstermektedir.

Norveç Bilim ve Teknoloji Üniversitesi yaptığı araştırmada, üçte bir protein, üçte bir yağ ve üçte bir karbonhidratın çoğu yaşam tarzıyla ilişkili hastalık riskini sınırlamak için en iyi tarif olduğunu bulmuştur.

Ayrıca, besinlerin içerdikleri antioksidanlar ve fitokimyasallar, DNA hasarını azaltabilir ve genetik stabiliteyi destekleyebilir.

Nutrigenetik Nedir?

Temel olarak besinlerden kaynaklanan hastalıkların tespit edilerek tüketim alışkanlıklarının belirlenmesini sağlayan bir bilimdir.

Beslenme Epigenetiği Nedir?

Yediğimiz besinlerin genetiğimizi nasıl etkilediği üzerinde çalışmalar yapan bilim dalına beslenme epigenetiği” adı veriliyor.

Yediğimiz Besinler Gen İfadesini Nasıl Etkiliyor?

Yediğimiz besinlerin gen ifademizi etkilemesi birkaç farklı yoldan oluyor.

1. Besinler ve hormonlar, doğrudan transkripsiyon hızını etkileyebileceği gibi özel sinyal yolakları aracılığıyla dolaylı olarak da etki edebilir.
  2. A vitamini ve D vitamini, yağ asitleri, bazı steroller ve çinko gibi besinler, transkripsiyonu doğrudan etkileyen besin maddeleri arasında yer alır.
  3. Karbonhidratlar, lipitler, proteinler gibi makro besin maddeleri, enerji kaynağı olarak hizmet etmenin yanı sıra hücrelerin yapısal ve düzenleyici bileşenlerinin sentezi için temel bir rol oynarlar.
  4. Belirli makro besin maddeleri, dolaşan hormonları değiştirerek hücre fonksiyonunu etkiler.

Yanlış beslenmenin sadece bizim değil gelecek nesillerimizin de genetik kodunu değiştireceğini unutmadan doğru beslenmeye dikkat edelim.

BÜŞRA ÇETİN