Tüp Bebekte Mikroçip Devrimi
Sperm ve bakteriler gibi mikroskobik yüzme hücreleri, Dünya üzerindeki yaşamın temelini oluşturur. Bununla birlikte, bu hücrelerin nasıl işlediğini anlamaya başlıyoruz.

Özellikle servikste yatırılan onlarca veya yüz milyonlarca spermin dişi üreme sistemi yoluyla nasıl ilerlediğini ve birkaç tanesine kadar hayatta kaldıklarına dair çok az bilgi var. Sperm, yumurtayı yeni bir yaşam üretmek için gübrelemektedir. Bu sürecin yavaş yavaş ortaya çıktığı bir dizi husus vardır: sperm, rahim / tüpler ve yumurta arasındaki kimyasal ve biyolojik işaretler ve spermlerin bu sıvı ortamda nasıl ilerlediklerinin fiziği. Biyolojik ve fiziksel yönler etkileşime girer - örneğin kimyasal sinyaller, kuyruğun hızla hareket etmesine neden olabilir, bu da akışkan özelliklerine bağlı olarak hücrenin düz bir çizgide daha hızlı hareket etmesine neden olabilir veya 'hiperaktivasyon' olarak bilinen eğirme hareketinde sıkışabilir. Bu fiziksel yönleri matematiksel modelleme yoluyla daha iyi anlamaya odaklanacağız.

Gelişmiş ülkelerde doğum oranları düşüyor. Erkek faktörler, IVF uygulanan çiftlerin% 25'inde ve ICSI uygulanan çiftlerin% 70'inde (tek yumurta içine tek bir sperm enjekte edilir) bulunur.  Günümüzde kısırlık sorunlarının %50’sinde erkek faktörü mevcuttur. Sperm sayı ve hareketliliğindeki yetersizlik ya da sorunlar kendiliğinden gebelik şansını azaltmaktadır. Fakat mikroçip yöntemi, bu durumun önüne geçmeyi hedefleyen, en yeni yöntemlerin başında gelmektedir.

Mikroçip nedir?

Mikroçip yöntemi, Harvard’da bir Türk bilim insanı tarafından gerçekleştirilmiş, devrim niteliğinde bir yeniliktir. Tüm dünyada yaygın olarak kullanılmaya başlanan bu yöntem, gebelik oranlarının artmasına da destek vermektedir. Mikro akışkan çip teknolojisi ile spermler içinden DNA yapısı en kaliteli olan spermleri seçmek mümkündür. Bu sayede de daha kaliteli embriyolar geliştirilmekte ve gebelik oranları da doğru orantıda artmaktadır. Bknz: https://www.bulenttiras.com/mikro-cipli-tup-bebek-tedavisi

Mikroçip yöntemi gebelik oranlarını nasıl arttırır?

Mikroçip, sağlıklı ve sağlıksız spermleri birbirinden ayırır. Sperm çipleri mikro kanalcıklardan meydana gelir. Mikro kanallar da iyi kalitedeki spermlerin ayrılmasına destek verir. Mikroçip ile sağlıklı olmayan, DNA’sı ufak da olsa hasar görmüş her sperm bir ayrı bir alanda toplanır. Diğer alanda ise DNA bakımından gebelik şansını azaltan kötü spermler bulunur. Dolayısı ile sağlıklı spermlerden oluşturulan embriyolarla daha yüksek gebelik sonuçları elde edilmiş olur. Kaliteli spermler ve yumurta hücresinin birleşmesi ve neticesinde döllenmesi ile, 5. Güne ulaşan blastosist embriyolar oluşturulur. Hamilelik başarısı da bu embriyolarla daha da yükselir.

Sperm sayısı yetersiz olanlar için Mikroçip yöntemi

Mikroçip teknolojisi sayesinde sperm sayısı yetersiz olan hastaların bile çocuk sahibi olma şansı yükselmiştir. Bu hastalar için kullanılan mikroenjeksiyon yöntemi ile mikroçip yöntemi, çiftlerin çocuk sahibi olma şansını arttırmaktadır.

Tüp bebekte mikroçip uygulamasının en büyük avantajı erkek kısırlığı meydana geldiğinde, erkek adayının sperm sayısının az olması durumunda, çiftlerdeki hamilelik şansını yükseltmesidir. Bu gibi sorunlar sebebiyle tüp bebek tedavisiyle bebek sahibi olmak isteyen çiftlerin mikroçip yöntemine başvurması durumunda başarı şansları artacaktır.

Mikro çipli tüp bebek tedavisi sonucunda dünyaya gelen bebekler, doğal yollarla dünyaya gelen bebeklerden farklı değildir. Sağlıklı ve zeka açısından normal bebekler dünyaya gelmektedir. Spermler seçilirken en kaliteli spermlerin seçilmesi sayesinde kaliteli embriyolar elde edilmektedir.

Mikro çipli tüp bebek tedavisi nasıl uygulanmaktadır?

Mikroçipli tüp bebek tedavisinde ilk aşama; anne adayına yumurta sayısını arttırmak için yumurtalıkları uyarıcı bir tedavi yöntemidir. Bu sebeple de anne adayına bazı hormon ilaçları verilmektedir. Bu sayede bir ayda yeterli sayıda yumurta oluşturulur. Bu yumurta hücreleri laboratuvar ortamında baba adayından elde edilen sperm hücreleri ile döllendirilir. Döllenen yumurta daha sonra anne adayının rahmine transfer edilir. Ardından gebelik oluşması için beklenir. Tüp bebek tedavisi ile aşamalar aynıdır. Vücudun kendi işleyişinin taklit edildiği bu yöntemde, spermler süzgeç gibi ayrılır. Kaliteli spermler süzgeçten geçerken, kalitesizler bir bölümde toplanır.