Su Ayıları Yıldızlararası Seyahatin Etkilerini İncelemek İçin Yıldızların Ötesine Gönderilebilir

Birçoğumuz yıldızlar arasında seyahat etmeyi hayal ediyoruz, ancak bu insan ırkı için çok uzak bir hedeftir. Yıldızlararası mesafeleri binlerce yıl yerine onlarca yılda geçebilecek sondalar göndermek için teknoloji araştırılıyor ve yeni bir çalışma, bu özel araçlarda yaşayan yolculara sahip olmanın ilginç olabileceğini gösteriyor.

Yolcular ise çok özel. Bu uzay aracının en fazla 1 gram ağırlığında olması ve güçlü lazerler tarafından ışık hızının beşte birine kadar hızlandırılması bekleniyor. Çalışmanın yolcular düşünülerek tasarlanmamıştır. Ancak Güneş'e en yakın yıldız olan Proxima Centauri'ye çeyrek asırdan daha kısa bir sürede ulaşacaklardı.

İnsanlar bu kadar ince bir gemide seyahat edemezken, gidebilecek başka canlı organizmalar var. Ve onları göndermek aslında büyük bilimsel ilgi olabilir. Hızlı yıldızlararası seyahatin yaşam formları üzerindeki etkilerini incelemek için kullanılabilirler.

Acta Astronautica dergisinde bildirildiği gibi, potansiyel görevler radyasyona dayanıklı ve durağanlığa girebilen organizmalar gerektirecektir. Bu tür hayvanlardan ikisi su ayıları ve bilimsel araştırmalarda sıklıkla kullanılan bir solucan türü olan C.elegans'tır. Her iki aday da Uluslararası Uzay İstasyonunda ve dışında deneylerde zaten uzayı deneyimledi.

Profesör Joel Rothman, "Dünyevi kökenlerinden ışık hızına yakın bir hızda uçarken eğitilmiş davranışlarını ne kadar iyi hatırladıklarını sorabilir ve metabolizmalarını, fizyolojilerini, nörolojik işlevlerini, üremelerini ve yaşlanmalarını inceleyebiliriz. Laboratuvarda bu hayvanlar üzerinde yapılabilecek deneylerin çoğu, kozmosta uçarken StarChips'te yapılabilir." dedi. Bu kadar uzun yolculukların hayvan biyolojisi üzerindeki etkileri, insanlar üzerindeki potansiyel etkilere göre tahmin edilebilir.

Rothman, "Her ne olursa olsun, yıldızlararası taşıyıcıların tasarımı hakkında, bu küçücük hayvanlarda tespit edilen sorunları iyileştirebilecek bir şekilde düşünmeye başlayabiliriz." dedi.

Makale ayrıca bazı etik sorular da ortaya koyuyor. İlk olarak, onu kirletme ihtimaline karşı Dünyasal yaşamı başka bir yıldız sistemine gönderme riskini tartışıyor. Gezegensel koruma, çok ciddiye alınan bir şeydir ve aracın ve planın boyutu göz önüne alındığında, böyle bir risk yoktur. Bir gezegenle karşılaşsa bile, yere ulaşmadan yanar.

Dünya yaşamı, diğer dünyalara yayılmak için bilerek kozmosa mı gönderilmeli? sorusu da tartışılıyor. Yönlendirilmiş Panspermi olarak bilinen bu kavram, bir uygarlığın galaksiye "tohumlar" ekmesinin sonucu olarak yaşamın kökenini açıklamanın bir yolu olarak tartışıldı.

Ortak yazar ve UC Santa Barbara profesörü Philip Lubin, "Bazı insanlar, 'evren bazı gelişmiş uygarlıklardan gelen bir laboratuar deneyi midir' gibi fikirler üzerinde derin derin düşünüp yayınladılar. Yani insanlar kesinlikle gelişmiş medeniyetler hakkında düşünmeye istekliler. Sorular iyidir ama cevaplar daha iyidir. Şu anda henüz cevapları olmadan bu sorular üzerinde düşünüyoruz." dedi.

Cevaplar henüz acil değil, ancak yıldızlara hayat gönderecek teknolojiye sahip olduktan sonra değil, şimdi düşünmeye değer olabilir.