NASA UFO Gözlemleri Üzerine Yeni Bir Çalışma Başlattı

NASA, UFO'ları - yani tanımlanamayan hava olaylarını (UAP'ler) - bilimsel bir bakış açısıyla açıklamaya çalışan bağımsız bir araştırmayı finanse ettiğini duyurdu. Bu yılın sonlarında başlayacak olan çalışmanın tamamlanmasının yaklaşık dokuz ay sürmesi bekleniyor.

Simons Vakfı başkanı astrofizikçi David Spergel liderliğindeki ekip bilim, havacılık ve veri uzmanlarından oluşacak.

Washington'daki NASA Genel Merkezi'nde bilimden sorumlu yardımcı yönetici Thomas Zurbuchen yaptığı açıklamada, "NASA, bilimsel keşif araçlarının etkili olduğuna ve burada da geçerli olduğuna inanıyor. Uzaydan Dünya'nın çok çeşitli gözlemlerine erişimimiz var ve bu, bilimsel araştırmanın can damarı. Bilinmeyenle ilgili anlayışımızı geliştirmemize yardımcı olabilecek araçlara ve ekibe sahibiz. Bilimin ne olduğu tam olarak budur. Yaptığımız şey bu.” dedi.

En iyi yanı, NASA'nın şeffaflık politikası sayesinde, çalışmada açığa çıkan tüm bilgiler, takım elbiseli ve güneş gözlüklü birkaç şüpheli kişiyle sınırlı kalmayıp kamuya açıklanacak.

NASA'nın Bilim Misyonu Müdürlüğü’nde araştırma müdür yardımcısı Daniel Evans, “NASA'nın açıklık, şeffaflık ve bilimsel bütünlük ilkeleriyle tutarlı olarak bu rapor kamuya açık olarak paylaşılacaktır. NASA'nın tüm verileri halka açık - bu yükümlülüğü ciddiye alıyoruz - ve herkesin görmesi veya incelemesi için kolayca erişilebilir hale getiriyoruz." dedi.

Bir zamanlar şüpheci blogların ve komplo teorisyenlerinin ilgisini çeken UAP gözlemleri konusu, ABD ordusunun kamuoyuna açıkladığı bir dizi yüksek profilli gözlemin ardından yenilenmiş bir geçerlilik duygusuyla yeniden alevlendi.

Ulusal güvenlik tehditleri, ABD makamlarının UAP olaylarını ciddiye almaya başlamasının büyük bir nedeni. Bu UAP raporlarından bazıları, Rusya veya Çin gibi yabancı bir düşman tarafından test edilen bilinmeyen deneysel uçaklar olabilir. Bu, yeni NASA çalışmasının yakından inceleyeceği bir şey.

Ancak görünen o ki, NASA da UAP gözlemleri için birkaç farklı açıklama olabileceği konusunda açık fikirli.

Dr. Zurbuchen Perşembe günü bir medya telekonferansında, "Atmosferdeki tanımlanamayan fenomenler birçok nedenden dolayı ilgi çekicidir. Açıkçası, keşfedilecek yeni bir bilim olduğunu düşünüyorum." dedi.

“Neredeyse büyülü görünen bir şeyin yeni bir bilimsel etki olduğunun ortaya çıktığı pek çok zaman oldu.” diye ekledi.

Peki ya akıllı dünya dışı yaşam arayışı? Olanaksız değil. Dr Zurbuchen, NASA'nın astronomik gözlemlerde yapay teknolojinin göstergeleri olarak adlandırılan "tekno-imzaları" da araştırdıklarını ve dünya dışı akıllı teknoloji olasılığı konusunda açık fikirli olacaklarını açıkladı.

“Biz [NASA] geçtiğimiz yıllarda, hatta on yıllarda, bilimin araçlarını kullanarak başka bir yerde yaşam bulma ve başka bir yerde akıllı yaşam bulma konusundaki genel soruya olan ilgimizi gösterdik. Birisi bana bu olaylardan birinde akıllı yaşam için reddedilemez bir kanıt olup olmadığını sorsa, bilimsel olarak tamamen kabul edilebilir bir cevap verirdim: Bilmiyorum." dedi.