NASA 'katil' bir yıldız tespit etti
Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA) astronotları, önüne kattığı gökcismini yerle bir eden 'katil' bir yıldız tespit etti.

NASA'nın Kepler Uzay Teleskobu'na, 'ölmekte' olan bir yıldızın yörüngesindeki gezegenleri de kendisi ile birlikte 'götürdüğü' anlar yansıdı.

DÜNYA'DAN NE KADAR UZAKTA?

Ortalama büyüklüğü Güneş Sistemi'ndeki 945 kilometre çapındaki en büyük cüce gezegen Ceres'le aynı olan 'beyaz cüce yıldız'ın Dünya'ya yakınlık derecesi de merak konusu.

NASA, WD 1145+017 kodlu Virgo takımyıldızının bir parçası olan yıldızın Dünya'ya 570 ışık yılı uzaklıkta olduğunu duyurdu.

'GELECEĞİMİZİ GÖSTERİYOR'

Öte yandan İngiliz Warwick Üniversitesi'nden Boris Gänsicke, beyaz cüce yıldızın yörüngesine en az 6 gökcisminin rastladığını ve Güneş Sistemi'nin geleceği hakkında bilgi verdiğini belirtti.

Gänsicke, "Biz cüce yıldızın yörüngesine rastlayan tam 6 gökcismi tespit ettik, ancak bu rakamın daha fazla olduğu, 15'e çıkabileceği açıkça görülüyor. Güneş de bir gün Merkür, Venüs ve belki de Dünya'yı önüne katarak dev kızıl bir yıldıza dönüşecek. Bu cüce yıldıza bakarak, gelecekte Güneş Sistemi'ni ne gibi bir geleceğin beklediğini görebiliyoruz" dedi.