Mars'ta Yeni Bir Kaya Fotoğrafı Uzaylı Avcılarını Çok Heyecanlandırdı

Mars yüzeyinin görüntülerini gözlemleyen kartal gözlü Mars gözlemcileri, gezegen komşumuzdaki dünya dışı yaşamı merak edenlerin hayal gücünü ateşleyecek bir resim ortaya çıkardılar.

Bu görüntü, 7 Mayıs 2022'de NASA'nın Curiosity Mars gezgini tarafından çekildi. Görünüşe göre, bilerek inşa edilmiş bir girişe güçlü bir benzerlik taşıyan kayalık yamaçta bir yarık gösteriyor. Ya da bir piramidin girişi gibi görünüyor.

Çalışmaları (diğer şeylerin yanı sıra) New Mexico, Roswell'deki Alan 51'de açıklanamayan olayları araştıran araştırmacı gazeteci Annie Jacobsen tarafından paylaşıldı. "Bu görüntü 5.7.22'de NASA tarafından Mars'ta çekildi + UFO'larla ilgili House duruşmalarının haberleri, birkaç yeni teori üreteceğinden emin." dedi. Evet, 50 yıl sonra UFO'larla ilgili ilk halka açık Kongre duruşması gelecek hafta yapılacak ve canlı olarak izleyebilirsiniz.

Diğerleri görüntüyü inceledi ve jeolojik özelliğin bir yeraltı tapınağına açılan bir kapı olduğu sonucuna vardı. Hatta bazıları bir figür önerdi ve gölgesi girişte saklanmış olarak görülebilir.

Ancak, umduğunuz gibi, bu ilginç resmin, Kızıl Gezegende dünya dışı bir uygarlığın yaşadığına dair kesin bir kanıt olması pek olası değil. Birçoğu, Mars'ın birçok görüntüsünün, büyük bir Mars tapınağının kapısı olmadığı açıkça görülen benzer jeolojik özellikler gösterdiğine dikkat çekti. Bu özelliğin ölçeğini ayırt etmek de son derece zordur.

Geçen yılın sonlarında herkesi heyecanlandıran “gizemli Ay kulübesi” vakasını hatırlarsınız. Çin'in Yutu-2 gezgini, Aralık 2021'de ay yüzeyini keşfederken ufukta küp benzeri bir yapının görüntüsünü yakaladı. Bazıları, nesnenin uzaylı bir yapı, hatta belki de büyük bir monolit olabileceğini öne sürdü. Ancak, gezici görüş alanına yaklaştıktan sonra, aslında oldukça dikkat çekici bir kaya olduğu ortaya çıktı.

Son yıllarda kayalık Mars yüzeyinin görüntülerinde fareler ve bir kadından yüzen bir kaşığa kadar pek çok garip manzara tespit edildi. Bu vizyonlar genellikle, insanların anlamsız uyaranlarda tanınabilir yapıları veya kalıpları - genellikle yüzleri - tespit ettiği bir fenomen olan pareidolia ile açıklanır. Örneğin, bulutlara yeterince uzun süre bakarsanız, muhtemelen eninde sonunda belirgin şekilde başka bir şeye benzeyen birini görürsünüz.

Bu yeteneğin, tıpkı memelilerde olduğu gibi, avcıları ve potansiyel tehditleri onlar bizi görmeden önce tespit etmelerine yardımcı olmak için erken insanlarda evrimleştiği düşünülüyor. Bu kadim yetenek hala içimizde yaşıyor, ancak köşede gizlenen kılıç dişli kaplanların günlük tehdidi olmadan.

Bu içerik IFLSCIENCE’da yayınlandı.