Mars'ın Mevcut Nüfusu Ne Kadar?

Nüfus sayımınıza keşif ve uzay araçlarını dahil ederseniz, Kızıl Gezegen küçük robot tekerleğinin patırtılarıyla dolup taşmaktadır. Şu anda Mars'ta çalışan her biri eşit derecede önemli işe sahip üç keşif aracı, bir uzay aracı ve bir helikopter var.

CURIOSITY

Curiosity, 12 Kasım 2020'de Mars'taki "Mary Anning" konumunda bir selfie çekiyor.

Mars ekibimizin en yaşlısı, 6 Ağustos 2012'de gelen Curiosity keşif aracıdır. Sadece bir Mars yılı (687 Dünya günü) görev süresi verilmiş olmasına rağmen, araç neredeyse 10 yıllık süreyle ciddi bir fazla mesai yapıyor! Curiosity, artık otonom olarak kullanmayı öğrendiği bir lazer de dahil olmak üzere bazı akıllı teknolojiler kullanarak mikrobiyal yaşam arayışında.

INSIGHT

InSight'ın Aralık 2018'de çekilen ilk özçekimi ve 24 Nisan 2022'de eve gönderilen tozla kaplı son özçekimi.

Uzay araçları için bayrağı dalgalandıran InSight'tır. 26 Kasım 2018'de inen InSight, günlerini Mars'ın kabuğuna, çekirdeğine ve mantosuna derinlemesine bakarak geçiriyor. InSight, tektonik aktiviteyi, sismolojiyi ve sıcaklığı izleyerek komşu gezegenlerimizin nasıl evrimleştiğine dair değerli veriler toplar. Ancak, InSight güneş paneli şarj cihazlarının kullanımını kaybettiğinden kapanmaya hazırlandığı ve yıl sonuna kadar dayanması beklenmediği için, Mars nüfusu yakında değerli bir üyesini kaybedecek.

PERSEVERANCE VE INGENUITY

Yapabilecek küçük helikopter, gerçekten de yapabildiğini gösteriyor.

Perseverance ve güvenilir yardımcısı Ingenuity, 18 Şubat 2021'de  Mars'a ulaştı. Keşif aracı, Mars'ta yaşamın ne kadar sürdürülebilir olacağını saptamak amacıyla oksijen üretimini test ediyor ve kayalarda geçmiş yaşam ve yeraltı su kütlelerinin belirtilerini arıyor. Ingenuity, Marscopter, motorlu uçuşun yeteneklerini test etmek için Perseverance ile birlikte çalışıyor. Ancak bu sosyetikler, yolculukları sırasında yanlarına güvenilir bir evcil hayvan taşı aldıkları için görevlerinde yalnız değiller, bu aşırı başarılı gezegende otostop rekorları kıran bir Mars taşı var.

ZHURONG

Zhurong'un Haziran 2021'de, uzay aracıyla beraber çekilmiş özçekimi.

Listemizin sonuncusu, 15 Mayıs 2021'de inen Zhurong keşif aracı. Çin'in ilk başarılı Mars görevi ve şimdiye kadar Mars'a başarılı bir şekilde inen ikinci ülke. Araç, gezegenin jeolojisini ve yüzey kompozisyonunu araştırıyor ve gezegenin çevresinin doğal bir tarihini oluşturmaya çalışıyor. Zhurong 18 Mayıs'ta kış uykusuna girerek sert Mars kışına hazırlanıyor ve InSight'ın güneş panellerine hasar vermiş olan tehlikeli toz rüzgarlarından kaçınmayı umuyor.

Mars, insan yaşamını desteklemesi imkan dahilinde olan Dünya'ya en yakın gezegen olarak kabul edildiğinden, Kızıl Gezegen hakkında bilinmesi gereken her şeyi öğrenmek, gezegenler arası yerleşimi gerçek bir olasılık haline getirebilir, bu yüzden denemeye devam edin küçük robotlar!