Kozmik Felaket, 1500 Yıl Önce Bir Kızılderili Kültürünün Çöküşüne Yol Açtı

Ohio Nehri Vadisi boyunca keşfedilen nadir elementlerin saçılması, yaklaşık 1.500 yıl önce bir Kızılderili kültürünün düşüşüne kozmik bir felaketin sebep olduğunu gösterebilir. Cincinnati Üniversitesi'nden araştırmacılar, yaklaşık 2000 yıl önce kuzeydoğu ve orta batı Ormanlık Bölgesi'ndeki nehirler boyunca yerleşimlerde gelişen eski bir Kızılderili uygarlığını araştırdılar. Hopewell kültürünün bir zamanlar yaşadığı 11 bölgede kozmik bir hava patlamasının kanıtlarını buldular.

Bilimsel Raporlar dergisinde bulunabilecek yeni çalışmalarında araştırmacılar, bir zamanlar Hopewell halkının yaşadığı 11 farklı bölgede iridyum ve platin gibi nadir metallerin yanı sıra pallasit adı verilen taşlı göktaşı parçalarının tespitini detaylandırdılar. Ayrıca sahalarda, arazinin ani bir aşırı ısı patlamasına maruz kaldığını gösteren bir kömür tabakası buldular.

Çalışmanın baş yazarı ve Cincinnati Üniversitesi'nde antropoloji profesörünü olan Kenneth Tankersley, "Bu mikro meteoritlerin kimyasal bir parmak izi var. Asteroitler ve kuyruklu yıldız patlamaları gibi kozmik olaylar, platin olarak bilinen yüksek miktarlarda nadir bir elementi geride bırakıyor. Sorun, platinin volkanik patlamalarda da meydana gelmesidir. Bu nedenle, göktaşı çarpma kraterleri gibi dünya dışı olaylarda bulunan başka bir nadir elementi de arıyoruz. Hem iridyumda hem de platinde bir artış bulduk," dedi yaptığı açıklamada.

Toplamda, araştırmacılar bunun bölgenin bir hava patlaması tarafından vurulduğunun güçlü bir kanıtı olduğunu söylüyorlar. Hava patlamaları, uzaya geri dönmeden önce Dünya'nın atmosferiyle büyük bir meteor veya kuyruklu yıldızın sonucu olan şiddetli patlamalardır. Bu son çalışma, hava patlamasının, MS 252 ve 383 yılları arasında 23.800 kilometrelik bir ormanlık alanda büyük olasılıkla yangınlara yol açtığını gösteriyor.

Bu eski uygarlığın çoğu insanı muhtemelen ilk olaydan kurtulsa da ortaya çıkan yangınlar manzarayı harap edecek ve muhtemelen tarımın çöküşüne yol açacaktı. Ayrıca, Algonquin ve Iroquoian gibi Hopewell kabilesinden türeyen çeşitli kabileler de, göklerden Dünya'nın başına gelen garip bir felaketin hikayelerine ve efsanelerine sahipti.

Tankersley, "Büyüleyici olan şey, birçok farklı kabilenin olayla ilgili benzer hikayelere sahip olması. Miami, gökyüzünde uçan ve nehre düşmeden önce karaya kayalar düşüren boynuzlu bir yılandan bahseder. Havadan geçen bir kuyruklu yıldız gördüğünüzde, büyük bir yılana benzeyecektir. Shawnee, ormanları yıkma gücüne sahip bir 'gökyüzü panterine' atıfta bulunur. Ottawa, güneşin gökten düştüğü bir günden bahseder. Ve bir kuyruklu yıldız termosfere çarptığında, bir nükleer bomba gibi patlardı," diye açıkladı.

Bu tür felaketler nadirdir, ancak birkaç kez belgelenmiştir. Geçen yıl yapılan bir araştırma, yaklaşık 3.600 yıl önce Ürdün'deki Tall el-Hammam arkeolojik alanında ateşli bir hava patlaması olayının kanıtlarını buldu. Bu felaketin, Tanrı tarafından kötülükleri nedeniyle yok edilen iki İncil şehri olan Sodom ve Gomorra'nın hikayesine ilham vermiş olabileceğinden şüpheleniyorlar.

1908'de Sibirya'daki Podkamennaya Tunguska Nehri yakınında 30 megatonluk devasa bir patlamayla geniş bir orman dümdüz oldu. Bu olaya neyin neden olduğu hala kesin olmasa da, en olası açıklama, Dünya atmosferini süzülen bir meteordan kaynaklanan bir hava patlaması.