Kara Deliği Galaksi Merkezinden Dışarı Fırlatan Gravitasyonel Dalgalar
Gök bilimciler, uzak bir galakside, gravitasyonel dalgaların muazzam gücüyle galaktik merkezden dışarı fırlatılan süper kütleli bir kara deliği keşfettiler.

Böyle bir olayın varlığından daha önceleri şüphe edilmiş olsa da bu zamana kadar doğrulanamamıştı. Hubble Uzay Teleskobu tarafından tespit edilen bu devasa kara delik, bir milyar Güneş kütlesinden daha büyük bir kütleye sahiptir.

Araştırmacıların tahminlerine göre, bir kara deliğin bu şekilde fırlatılabilmesi için, aynı anda gerçekleşen 100 milyon süpernova patlamasının enerjisine eşdeğer enerji gereklidir. Böylesine bir enerji için en makul açıklama ise, galaksinin merkezinde iki büyük kara deliğin iç içe geçmesiyle açığa çıkan gravitasyonel dalgalar tarafından bir kuvvet uygulanmasıdır.

Yakın kızılötesi ve optik dalga boylarında alınan Hubble görüntüleri, 8 milyar ışık yılı uzaklıktaki bir galaksi kümesindeki 3C 186 olarak adlandırılan kuasarı ve galaksisini açığa çıkardı. Bu görüntülerle, ana galakside gelgit kuyrukları olarak adlandırılan ve çarpışan iki galaksinin arasındaki yer çekiminin sürüklemesi ile üretilen zayıf yay biçimli belirtiler bulundu. Bu kanıt, 3C 186 ile başka bir galaksi arasındaki olası bir birleşmeyi göstermektedir.

Nergis Cesur