JWST'nin İlk Renkli Görüntüleri Kulağa Muhteşem Ve Biraz Ürpertici Geliyor
Karina Bulutsusu kulağa ışıltılı geliyor ancak Güney Halka Bulutsusu ruhunuzu emiyor gibi.

NASA, Perseus kümesinin merkezindeki süper kütleli kara deliğin ürkütücü seslerini paylaşmıştı. Şimdi, bu yazın başlarında yayınlanan JWST'nin ilk bilimsel hedeflerinin sonifikasyonunu yayınladı. Karina Bulutsusu, Güney Halka Bulutsusu ve ötegezegen WASP-96 b'nin ışık tayfı başrolde, onları gördünüz ve şimdi onları duyabiliyorsunuz.

Sonifikasyon, az gören insanlar için bu astronomi görüntülerinin ve verilerinin deneyimini geliştirmeye yardımcı olmak amacıyla bilim insanları, müzisyenler ve kör ve görme engelli topluluk üyeleri tarafından oluşturulan NASA'nın Öğrenme Evreni programının bir parçasıdır. Daha sürükleyici ve kapsayıcı bir deneyim için gerçek verileri ses teknikleriyle birleştirir.

Bu projeyi destekleyen kör ve az görenler topluluğunun bir üyesi olan Christine Malec bir açıklamada, "Bir sonifikasyonu ilk duyduğumda, gören insanların gece gökyüzüne baktıklarında deneyimlediklerini hayal ettiğim gibi, beni içsel, duygusal bir şekilde etkiledi." dedi.

"Sesin her nüansını ve her enstrüman seçimini anlamak istiyorum çünkü görüntüyü veya verileri öncelikle bu şekilde deneyimliyorum."

Bu çalışmanın ön sonuçlarında bildirildiği gibi, gören kişiler de sonifikasyondan yararlanmaktadır. Toronto Üniversitesi'nde müzisyen ve fizik profesörü Matt Russo, “Müzik duygusal merkezlerimizle bağlantı kuruyor.” dedi. "Amacımız, Webb'in görüntülerini ve verilerini sesle anlaşılır hale getirmek - dinleyicilerin kendi zihinsel görüntülerini oluşturmalarına yardımcı olmaktır."

Parçalar, uzaydaki seslerin kaydı değildir, ancak ekip, ister yıldızlar, ister farklı dalga boylarında parlayan gaz bulutları veya diğerleri olsun, görüntülerde bulunan detayları izleyen müzik besteleyerek verileri sese dönüştürür.

Örneğin, WASP-96 b'nin spektrumunda, spektrum her su buharı emisyon hattını işaretlediğinde bir su damlası sesi vardır.

Maryland, Baltimore'daki Uzay Teleskobu Bilim Enstitüsü'nde kıdemli eğitim ve sosyal yardım bilimcisi Quyen Hart, "Bu kompozisyonlar, Webb'in ilk verilerindeki detaylı bilgileri deneyimlemenin farklı bir yolunu sağlıyor. Yazılı açıklamaların görsel görüntülerin benzersiz çevirileri olmasına benzer şekilde, sonifikasyonlar da renk, parlaklık, yıldız konumları veya su emme imzaları gibi bilgileri ses olarak kodlayarak görsel görüntüleri çevirir.” dedi.

"Ekiplerimiz astronominin herkes tarafından erişilebilir olmasını sağlamaya kararlı."