JWST Yeni Evine Ulaştı

JWST şimdi bize evreni göstereceği yer olan L2'ye ulaştı.

Fırlatma rampasına bile ulaşamadan, gecikmeyle dolu yorucu bir yolculuk yaşadı JWST. Ne yazık ki, ayna hizalamalarında dikkatli ayarlamalar halen devam etmekte olduğundan, teleskobun göndereceği ilk yıldızların ve yakındaki ötegezegenlerin görüntülerine ulaşmak için hâlâ aylarca beklememiz gerekiyor.

L2 (Güneş-Dünya Lagrange Noktası 2), Dünya ve Güneş'in yer çekimi kuvvetlerinin bir uydunun hareketinin kuvvetini iptal ederek Dünya'ya göre sabit bir konum oluşturduğu beş konumdan biridir.

JWST gibi bir teleskop için L2'ye yakın olmak, Dünya ve Ay'ın tek bir yönde olması avantajına sahiptir, bu da kalkanların radyasyonlarını dışarıda tutmak için yalnızca bir yolu göstermesini sağlar.

Teknik olarak, tam olarak L2'de çalışmak yerine, JWST onun etrafında dönecek. Bu aslında daha kolay bir yörüngedir. L2'nin etrafındaki yörünge, düşük Dünya yörüngesindeki aşırı kalabalıklaşma tehlikeleriyle karşı karşıya olmasa da, JWST'nin orada mevcut veya eski WMAP, Herschel ve Planck uzay teleskopları şeklinde ortağı olacak. JWST’nin yörünge orbit animasyonuna bu videodan ulaşabilirsiniz:

NASA mühendisleri JWST'yi tek bir adımda L2'ye yerleştirmeyi asla planlamadılar. Bunun yerine fikir, önce güneşliklerinin ve aynalarının güvenli bir şekilde açılabileceği daha düşük bir yörüngeye sokmaktı.

Ekstra yakıt yanması, yörünge hızına tipik bir yürüme hızı olan saniyede yalnızca 1,6 metre (saatte 5,8 kilometre) ekledi. Ancak bu, onu neredeyse 1,5 milyon kilometre mesafeye çıkarmak için yeterliydi.

Geriye kalan her parça, Güneş'ten gelen radyasyon basıncını dengelemek için ara sıra gerekli olacak düzeltmeler için kullanılmak üzere daha fazlasını bıraktığından, süreç mümkün olduğunca az itici gaz kullanmak üzere tasarlandı. Olağanüstü verimli bir fırlatma, beklenenden daha az itici güç kullandı ve JWST'nin öngörülen çalışma ömrünü iki katına çıkardı.

"Webb'in bugün L2'ye güvenli bir şekilde ulaşmasını sağlayan tüm sıkı çalışmaları için ekibe tebrikler. Evrenin gizemlerini ortaya çıkarmaya bir adım daha yaklaştık. Ve bu yaz Webb'in evrenle ilgili ilk yeni görüşlerini görmek için sabırsızlanıyorum!" dedi NASA Yöneticisi Bill Nelson yaptığı açıklamada.

JWST parodi Twitter hesaplarından birinin dediği gibi: “Webb, evine hoş geldin!”