Japon Gök Bilimci Ay'a Çarpan Meteorun Videosunu Yakaladı
İnanılmaz görüntüleri kendi evinden yakaladı.

Japon bir gök bilimci, Ay'a çarpan bir meteoritin videosunu yakaladı. Hiratsuka Şehir Müzesi'nde astronomiden sorumlu küratör Daichi Fujii, çarpma anını Hiratsuka'daki evinden kaydetti.

Fujii, Google tarafından çevrildiği şekliyle, Twitter'da, "Gözlem geçmişimdeki en büyük ay çarpma parlamasını yakalayabildim." diye yazdı. "Bu, 23 Şubat 2023 tarihinde saat 20:14:30.8'de beliren ay çarpma parlamasının Hiratsuka'daki evimden çekilmiş (gerçek hızda tekrar oynatılan) bir resmidir. 1 saniyeden fazla parlamaya devam eden devasa bir parlamaydı."

"Ay'ın atmosferi olmadığı için meteorlar ve ateş topları görülemez ve bir krater oluştuğu anda parlar."

Tweet linki.

Fujii, çarpmayı ikinci bir teleskoptan yakalamayı başardı. Videonun normal hızda oynatıldığını belirtiyor.

Tweet linki.

Fujii'ye göre bu meteoroid (hala uzayda olan meteorların adı), Ideler L ve Pitiscus kraterlerinin yakınında aya çarptı.

Ay, son derece krater görünümünden tahmin edebileceğiniz gibi, meteorlar tarafından oldukça fazla vurulur. Aslında, koruyucu atmosferimiz sayesinde, Dünya'ya çarpan her biri için yaklaşık 20 asteroit aya çarpıyor. Bazen bir ay tutulması sırasında meydana gelse de, onları filme almak yine de nadirdir.

Bunun gibi çarpmaları yakalamak ve önceki çarpmaların bıraktığı kraterleri incelemek, bize astronotların ayda ne tür bir ortamla karşılaşabileceklerinden asteroit çarpma bolluğunun zaman içinde nasıl değiştiğine kadar her şeyi anlatmaya yardımcı olabilir.