Gerçekçi Galaksi Modelleriyle Evrenin Simülasyonu Yapıldı
Leiden, Netherlands ve Durham Üniversiteleri’nden , Profesör Joop Schaye liderliğindeki astronomlar; gerçekçi galaksilerden oluşan evren simülasyonu geliştirdi.

Galaksilerin kütleleri ve boyutları gözlemlenen galaksilere neredeyse aynı gibi. Bu benzerliğin sebebi, galaksilerden patlayan güçlü galaktik gaz rüzgarlarının simülasyonundan kaynaklanıyor.

Simülasyonun İngiltere ve Fransa’da büyük bilimsel projeler için kullanılan en büyük bilgisayarlar; “Cosmology Machine” ve “Curie” üzerinde çalıştırılması aylar sürdü. Araştırmacılar elde edilen sonuçları analiz ederek 14 milyar yıl önce oluşmuş galaksilerin nasıl geliştiğini inceleyebilecek. Çalışma sonuçları Royal Astronomical Society’nin aylık sayısında yayımlanacak. Astronomlar yıllardır galaksileri daha iyi incelemek için bilgisayar tabanlı simülasyonları kullanıyordu ama bu simülasyonlar oldukça sınırlıydı.

Önceki simülasyonlarda oluşturulan galaksiler genellikle çok fazla büyük, çok fazla küçük, çok yaşlı ve çok fazla küre biçiminde oluyordu. EAGLE isimli simülasyonda (Evolution and Assembly of GaLaxies and their Environments) oluşturulan galaksiler gerçek galaksilere çok daha yakın, bunun sebebi yıldız oluşumları için gerekli olan malzemeyi sağlayan güçlü galaktik rüzgarların simüle edilebiliyor olması. EAGLE’da oluşan galaksiler daha az yıldız oluştuğu için daha hafif ve daha genç. Ayrıca EAGLE’da oluşan binlerce galaksinin şekli ve boyutları gerçeğe çok yakın.

Durham Üniversitesi’nden Richard Bower bu çalışma hakkında şöyle diyor, “Bilgisayar tarafından oluşturulan evren gerçeğinden pek ayırt edilemez durumda. Dünyanın en büyük teleskoplarıyla gördüğüm galaksilerin benzerlerini burada da görebiliyorum. Artık astronomlar galaksilerin evrimini ayrıntılı bir şekilde inceleyebilir. Bu bizim için yeni bir dönemin başlangıcı” diyor.