Duygularımızın Cevabı Bulunuyor mu?
Bilim insanları, yapılan araştırmalar sayesinde bağımlılığa, depresyona ve diğer birçok akıl sağlığıyla ilgili sorulara ve onların nasıl oluştuğuna cevap bulmaya çok yakın.

Yapılan son araştırmalarda beynimizin, bazı duyguları nasıl hissettiğinin anlaşılmasına iyice yaklaşıldı. MIT (Massachusetts Teknoloji Enstitüsü) takımı, beyinin iki nöron grubuna, yani sinirsel grubuna ait bağlantıyı keşfetti. Bunlar pozitif ve negatif duygusal olayları işleme görevi görüyorlar.

Bu sinir gruplarını, ışığa duyarlı protein ile etiketleyerek, nöronların iki paralel ancak karışık kanala sahip olduğu ve bunların yaşanan olaylara farklı tepki verdiği gözlendi.

Bağlantılardan birindeki nöronlar, duyguyu çok heyecanla yaşarken, bazıları ise daha çekinden ve sakin kalıyor. İşte bu iki kanaldaki reaksiyonların birleşimi, yaşanan ruh halinin ve akıl sağlığının cevabı olabilir.

Henüz erken ancak sağlıklı tedavi bulunabilir

Araştırma henüz erken bir süreç içerisinde. Bilim insanlarının hala derinlerdeki, bazı özel nöronları ve sayılarını araştırması gerekiyor.

Ayrıca birbirlerine nasıl bağlı olduklarının görülmesi ve daha büyük nöron devrelerinin tanımlanması şart.

Eğer başarıya ulaşılırsa, akıl sağlığıyla ilgili problemlerin, bunalım,depresyon ve diğer sorunların, mutluluk sırasında ateşlenen nöronla aynı olmamasının bilinmesiyle birlikte, daha sağlıklı ve başarılı tedavilere yönelebilir.