Dünya Boyutundaki Yeni Gezegen, Yarısı Sürekli Karanlıkta Olsa da Yaşanabilir Olabilir
Bu uzak dünya, yıldızının etrafındaki yaşanabilir bölgede bulunan sadece bir düzine Dünya boyutunda gezegenden biridir.

Gök bilimciler, Dünya boyutunda yeni bir nadir gezegen keşfettiklerini duyurdular. Wolf 1069 b, yıldızının yörüngesinde, suyun sıvı, buhar ve buz olarak bulunabileceği yaşanabilir bölgede dönüyor. Doğrulanan 5.000 ötegezegenden yalnızca yaklaşık 60'ının Dünya gibi kayalık olabileceği ve yaşanabilir bölgede olabileceği düşünülüyor, ancak Dünya boyutunda veya daha küçük olanlar bunun sadece beşte birini oluşturuyor. Dünya'dan sadece 31 ışık yılı uzaklıkta bulunan Wolf 1069 b, Dünya benzeri olabilecek en yakın altıncı ötegezegen.

Dünya-benzeri kavramı ilginç bir kavramdır. Yaşamın ortaya çıkması için kesin gereksinimleri bilmeden, en iyi tahmin genellikle kendi gezegenimizin ortamını yeniden yaratmaktır. Burada gerçekleştiyse, başka bir yerde de gerçekleşebilir, bu nedenle gök bilimciler Dünya ikizlerini ararlar. Wolf 1069 b tam olarak bir ikiz değil ancak yeterince yakın, bu da onu yaşam aramak için mükemmel bir aday yapıyor.

Max Planck Astronomi Enstitüsü'nden Dr. Diana Kossakowski, bir açıklamada, "Yıldız Wolf 1069'un verilerini analiz ettiğimizde, kabaca Dünya kütlesine sahip bir gezegen gibi görünen net, düşük genlikli bir sinyal keşfettik." dedi. "Yıldızın yörüngesinde 15.6 gün içinde, Dünya ile Güneş arasındaki mesafenin on beşte birine eşdeğer bir mesafede dönüyor."

Bu mesafeden gezegenin yıldızı tarafından kavrulacağını düşünebilirsiniz, ancak Wolf 1069, Güneşimizden çok daha küçük ve daha zayıf. Aslında Wolf 1069 b, yıldızına bu kadar yakın olmasına rağmen Dünya'nın Güneş'ten aldığı radyasyonun yaklaşık yüzde 65'ini alıyor. Bu yakınlığın başka bir tuhaf etkisi daha var: gezegen muhtemelen kütleçekimsel kilitlenmiş durumda.

Ay'ın Dünya'ya her zaman bir yüzünü göstermesi gibi, bu gezegen de yıldızına yalnızca bir yüzünü gösteriyor, yani bir yüzü sürekli bir gündüz, bir yüzü hiç bitmeyen bir gece. Modeller, gezegenin atmosferi yoksa sıcaklığının gündüzleri -23°C olduğunu, kesinlikle soğuk, ancak bir atmosferle ortalama sıcaklığın 13°C olacağını öne sürüyor ve bu da yaşanabilirlik için yeterli.

Sinir bozucu bir şekilde, gezegenin bir atmosferi olup olmadığını doğrulamak için araştırmacılar, şu anda yapım aşamasında olan Aşırı Büyük Teleskop (ELT) gibi yeni nesil teleskopların inşa edilmesini beklememiz gerekeceğini düşünüyor. Kossakowski, "Bunun için muhtemelen bir on yıl daha beklememiz gerekecek." dedi.

Çalışma Astronomy & Astrophysics dergisinde yayınlandı.