Büyük Asteroit Gelecek Hafta Dünya'nın Yanından En Yakın Geçişini Yapacak

22 Şubat Salı günü, Asteroid (455176) 1999 VF22, Türkiye saatiyle 10:54'te Dünya'nın yanından uçacak.

Bu nesne gezegenimize yaklaştığı ve oldukça büyük olduğu için "potansiyel olarak tehlikeli" olarak sınıflandırılıyor, ancak gelecek haftaki uçuş tamamen güvenli. Uzay kayası 5.366,000 kilometreden daha fazla yaklaşmaz. Bu mesafe Dünya ile Ay arasındaki mesafenin neredeyse 14 katıdır.

NASA'nın Küçük Gövdeli Veritabanı, nesne için 20.7'lik mutlak bir büyüklük verdi, ancak bir albedo (yüzeyden yansıyan ışığın oranı) olmadan, gerçek boyutunu tahmin etmek çok zordur. Basketbol sahası büyüklüğünde olduğu tahmin ediliyor, bu büyüklük 190 ila 430 metre arasındadır ve 2019'daki bazı gözlemler bunun 225 metre olduğunu tahmin etmektedir.

Bu geçiş, bu uzay kayasının bir yüzyıldan fazla bir süredir gezegenimizle sahip olacağı en yakın geçiştir. Bu asteroitin gezegenimize gelecek haftaki karşılaşmadan daha yakın geçmesi için 2150'ye kadar - tesadüfen aynı tarih olan 23 Şubat'a kadar - beklemek zorunda kalacaktı.

Geçen haftadan asteroid 1999 VF 22 gözlemleri.

En yakın önceki karşılaşması 1999'da, 31 Ekim'deydi. Dünya'ya yakın olmasına rağmen, aslında 10 Kasım'da Catalina Gökyüzü Araştırması tarafından keşfedilmemişti.

Geçtiğini görmek istiyorsanız, iyi bir teleskoba ihtiyacınız olacak, ya da aşağıda 22 Şubat günü saat 03:00’da başlayan Sanal Teleskop Projesi'ndeki canlı yayına göz atabilirsiniz: