BepiColombo'dan Gelen İnanılmaz Videoda Merkür Yüzeyini İzleyin

Avrupa ve Japon ortak görevi  BepiColombo, Merkür gezegenini ikinci yakın uçuşunu tamamladı ve üç izleme kamerası (MCAM) tarafından toplanan görüntüler, Güneş'e en yakın gezegenin harika yeni görüntülerini sağlıyor.

ESA'nın BepiColombo Uzay Aracı Operasyonları Müdür Yardımcısı Emanuela Bordoni yaptığı açıklamada, "Altı Merkür uçuşunun ikincisini tamamladık ve 2025'te Merkür yörüngesine varmadan önceki üçüncü seferimiz için gelecek yıl bu zamanlar geri döneceğiz." dedi.

Uçuş, uzay aracı için eğlence değil, iş içindi. BepiColombo, Güneş'e en yakın gezegen olan Merkür'ü incelemeye hazırlanıyor. Gezegen etrafındaki nihai yörüngesini almak amacıyla yörüngesini ve hızını ayarlamak için Merkür'ün yerçekimine ihtiyacı vardı ve bu, yörüngeye girmenin en kolay ve en az yakıt tüketen yolu. Tam bir bilim kampanyasının başlamasına daha birkaç yıl olsa da, görev ekibi, araç uçarken biraz bilim yapma fırsatını kaçırmadı.

BepiColombo en küçük gezegenin etrafında hızla dolaşırken mevcut araçlarla birkaç gözlem gerçekleştirdiler. Yüzeyden sadece 200 kilometre uzaktaki en yakın yaklaşım gece tarafında gerçekleşti, bu yüzden kamera gezegeni yaklaşık beş dakika sonra 800 kilometre uzaklıkta ölümsüzleştirmeye başladı. Görüntüler yaklaşık 40 dakika boyunca çekildi.

Bu yakın uçuşta, gezegenin en büyük çarpma havzası Caloris ilk kez BepiColombo tarafından görüldü; kraterin kendisinden yüz milyon yıl daha genç görünen son derece yansıtıcı lav alanları, kameranın görüş alanına dönerken daha koyu arka plana karşı öne çıkıyor.

View of Mercury Northern hemisphere captured by BepiColombo during its second flyby. Image Credit: ESA/BepiColombo/MTM, CC BY-SA 3.0 IGO

BepiColombo tarafından ikinci yakın uçuşu sırasında yakalanan Merkür Kuzey yarım küresi görünümü.

MCAM ekibinin bir üyesi ve uçuş için görüntüleme sırasını planlamaya yardımcı olan, ESA'nın Madrid'deki Avrupa Uzay Astronomi Merkezi'nde (ESAC) araştırma görevlisi Jack Wright açıklamasında, “İlk görüntüler geldiğinde havayı yumrukladım ve sonra gittikçe daha da heyecanlandım. Görüntüler, en sevdiğim kraterlerden biri olan birkaç yıl önce adını önerdiğim Heaney de dahil olmak üzere Merkür'ün güzel ayrıntılarını gösteriyor."

View of Mercury's Southern hemisphere captured by BepiColombo during its second flyby. Image Credit: ESA/BepiColombo/MTM, CC BY-SA 3.0 IGO

BepiColombo tarafından ikinci yakın uçuşu sırasında yakalanan Merkür Güney yarım küresi görünümü.

ESA'nın Merkür Yüzey ve Kompozisyon Çalışma Grubu'na liderlik eden ve MCAM ekibinin bir üyesi, Open University'den David Rothery, "Merkür yakın uçuş 1 görüntüleri iyiydi, ancak yakın uçuş 2 görüntüleri daha da iyi." yorumunu yaptı.

"Görüntüler, BepiColombo yörüngeye girdiğinde değinebileceğimiz birçok bilim hedefini vurguluyor. Bu muhteşem gezegenin volkanik ve tektonik tarihini anlamak istiyorum.”

BepiColombo, Aralık 2025'te Merkür etrafında yörüngede olacak ve kısa bir süre sonrasında da bilim görevi başlayacak.