İnsanlar 100 Yıl Sonra Nasıl Görünecek?
Gelecekte, insan vücudunun daha gelişmiş, daha güçlü ve daha hızlı olabilmesi için, bilim adamları son zamanlarda protezler, implantlar ve genetik değiştiriciler icat ediyorlar.

Bu icatlar mükemmel oldukları kadar ürkütücüler çünkü türümüzü mükemmelleştirmek adına ne kadar uzağa gidebiliriz? Eğer türümüzün standardı kusursuz bir biyolojik yapı olacaksa, insanlığın geleceği tamamen mükemmelliği kovalamaya bağlı olacaktır.

Gelecek bilimci ve Harvard’lı araştırmacı Juan Enriquez’e göre, öncelikli olarak yeniden şekillendirilmiş genler, organlar ve hücreler sayesinde hızlıca gelişecek olan bir evrim, bizi, bir zamanlar uçamayan dinazorların karşılaştıkları yıkımdan kurtaracaktır.

Dünya tarihinde daha önce 5 adet kitlesel yok oluşun meydana gelmesi, insanlığın dünya üzerinden tamamen silineceği ihtimalini güçlendiriyor. Kaynağı bir asteroit, salgın veya bir süper volkan olsun ya da olmasın, geçmişimizin bize öğrettiği birşey varsa o da rahatlıkla yaşayabildiğimiz evrenin bu ufacık alanında zamanımızın kısıtlı olduğudur. Artık ne kadar rahatsız edici görünse de, etik olarak, bu kaçınılmazlığa hazırlanmak bizim elimizde.

Enriquez’in belirttiğine göre, kitlesel yok oluşların doğal ve normal olduklarına, aynı zamanda periyodik bir düzende gerçekleştiğine inanıyorsak, türlerimizi çeşitlendirmek artık bir zorunluluk haline gelmiştir. Mars’ı ele alalım. Gelecekte bir gün, dünya üzerindeki yaşamı imkansız kılacak bir olay gerçekleştiğinde, Kızıl Gezegen’in koşullarına yeterince direnç gösterebilmek adına biyolojimizde değişiklikler yapmamız gerekecek. Bu değişiklikler; bizi süper-insan hislerine sahip kılacak implantlar yerleştirmek ya da çok daha hızlı koşabileceğimiz dış iskeletler geliştirmekten ibaret değil. Eğer Güneş Sistemi’nin geri kalanında da yaşayabilmeyi düşünüyorsak, Kardaşev Ölçeği üzerinde 3. tür bir uygarlık kurmamız lazım. Yani, türümüzün hayatta kalabilmesi için farkedilemez olabilmek gerekiyor.

Juan Enriquez’in deyimiyle, bir İç-Güneş Sistemi medeniyeti olabilmek için, 3. tür bir uygarlık yaratılacak ve bu uygarlık dünya üzerinde olandan çok daha farklı görünecek.

Aşağıdaki videoyu izleyerek, bunun neye benzediği hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. (Türkçe altyazı seçenepği mevcuttur.)

Makale, ‘http://www.sciencealert.com/watch-what-will-humans-look-like-in-100-years’ çevirisine dayanmaktadır.
Kapak Görseli: http://www.networkedindia.com/wp-content/uploads/2016/06/AI-machine-Artifial-Intelligence.jpg