Hawking: Dünya'ya eninde sonunda asteroid çarpacak

Haberler 21 Haziran 2017
İngiliz fizikçi Stephen Hawking, Norveç'te katıldığı bir panelde Dünya'nın pek yakında yaşanabilir bir yer olmaktan çıkacağının altını çizdi ve uzayda koloniler kurmak için yeni gezegenler arama zorunluluğu doğduğuna dikkat çekti.

Norveç'in Trondheim kentinde düzenlenen Uluslararası Starmus Bilim Festivali'nde konuşan İngiliz fizikçi Stephen Hawking, dünyanın eninde sonunda asteroid yağmuruna tutularak yok olacağını söyledi ve yaşanabilir yeni gezegenler keşfetmenin aciliyetini vurguladı.

"Bu bilim kurgu değil, bunu fizik kanunları ve olasılık teorisi söylüyor," diye konuşan Stephen Hawking 'kalmanın yok olma riskini göz almak' anlamına geleceğini söyledi: "Uzaya çıkmak ve burada yayılmak, insanlığın geleceğini tamamen değiştirebilir. Bu, bir geleceğimiz olup olmadığının da cevabını verecektir."

Stephen Hawking konuşmasının devamında şunları söyledi: "Şüphe yok ki yeni bir uzay çağının eşiğinde duruyoruz. İnsan kolonileri ve gezegenler arası seyehat artık bilim kurgudan ibaret değil ve pekala bilimsel bir gerçeklik olarak görülebilir"

Uzayda kurulabilecek ilk kolonilerin adresi olarak Ay ve Mars'ı işaret eden Hawking, bununla birlikte Güneş Sistemi'nin dışında yer alan Alpha Cenaturi yıldız sistemi gibi sistemlerin de gözardı edilmemesi gerektiğini belirtti.