• +2

Beynimizin sınırlarını zorlayalım. Herkes Evren’le alakalı en büyük sorusunu sorsun

Türker Türksever 16 Mayıs 2020
    Evrennin etrafını sarmış başka bir evren olabilir mi
    Maxwell 16 Mayıs 2020
    Etrafımızda gördüğümüz herşey beynimizin bir oyunu olabilir mi
    Maxwell 16 Mayıs 2020
    Kuarkların altında başka parçalar olabilir mi
    Maxwell 16 Mayıs 2020
    Karadeliklerdeki tekilliklerden evrenler oluşabilir mi
    Maxwell 16 Mayıs 2020
    Evren başka bir evrenin yanında atom büyüklüğünde olabilir mi
    Maxwell 16 Mayıs 2020
    Fizikçiler veya filozoflar tanrının varlığını neye dayanarak yok olduğunu söylüyor. Deizm veya panteizm gibi görüşlere neye dayanarak varıyorlar.(bana göre panteizm deizme göre daha mantıklı)
    Matematik insan icadı mı
    Maxwell 16 Mayıs 2020
    Bana göre keşiftir. Ve fiziğin yani evrenin dilidir. Genel görelilik ve izafiyet gibi sayfalarca yazıyla anlatamadığımız konular bir denklemle açıklanıyor.(E=mc2)
    Maxwell 16 Mayıs 2020
    Evren gerçek evren değildir evren sadece atomlar ve boşluktur. Evrene democritosun dediği gibi baksal ne olur
    Evrendeki en büyük şaheser
    Maxwell 16 Mayıs 2020
    Kütleçekimini başka bir şekilde açıklayabilir miyiz
    Maxwell 16 Mayıs 2020
    Hiçlik vs sonsuzluk niçin çıkmaz sokak oluyor. Hiçlik ve sonsuz matematiğin diğer terimleriyle çelişmeyecek şekilde tanımlayabilir miyiz? Mesela sonsuz+sonsuz sonsuza eşit olur bu durumda sonsuz açısından bakarsak 2+2=2 olur. Sonsuza başka bir açısından bakarak tanımlayamaz mıyız
    Maxwell 16 Mayıs 2020
    Benden başka sorusu olan yok mu
    Maxwell 16 Mayıs 2020
    Kuarklardan daha küçük sicimler var diye biliyorum
    Türker Türksever 16 Mayıs 2020
    Hiçlik ve sonsuzluk benim kafamı en çok kurcalayan durumdur. Eğer sonsuz bir yolda ilerliyorsak başlangıç (başlangıç belli değildir)tan ikinci adıma geçtiğimizde sonsuz yol için hiçbir yol kat etmemiş oluruz. Yani 1/∞=2/∞=...n/∞dur. Bu da hareketin sonsuzlukta imkan dahilinde olmadığını gösterir. Aynı durum hiçlik için de geçerlidir. Eğer yolun uzunluğu 0 ise başlangıç ve bitiş de yoktur ve hareket yine yoktur. Biz hareket edebildiğimize göre Evren sonsuz da değil yok da değil diye düşünüyorum. Yani sınırlı bir şey... Ama ya biz aslında hareket etmiyorsak? Ya hareket diye adlandırdığımız şey sonsuz bir düzlemin üzerinden belirlenmiş sınırlı bir yol ise?
    Türker Türksever 16 Mayıs 2020
    Bence Evren’deki en büyük şaheser herkesin de diyeceği gibi insandır. Tanrı bütün Evren’i yaratırken insanı da kendi metafiziksel dünyasından bu Evren’e sürgün etti diye düşünüyorum( somut olarak düşünürsek). Çünkü insan iyilik ve kötülüğü bilme ağacından yemişti. Bunun büyük ihtimalle kozmik bir açıklaması var ama hala akıllar yetmiyor. Her neyse... İnsanın tanrının yanından gelmesi onun tanrısal bir güç taşıdığının göstergesidir: Yaratıcılık. Evren’deki tek tanrısal varlık insandır yani... Tanrı’nın insanı yaratması bir ressamın resmi çizdikten sonra resmin içindeki birinin de ressamla aynı sanatkar özelliğe sahip olması ya da bir yazılımcının bir yapay zeka yaratıp o yapay zekaya da başka yapay zekalar yaratma özelliği vermesi gibi... İnsanı hayvanlardan, bitkilerden ve cisimlerden ayıran budur işte: Ruh! Bu da insanın amacının tekrardan tanrının yanına dönmesi olduğunu bize anlatır. Yani fiziksel dünyadan metafiziksel dünyaya bir yolculuk yaşıyoruz. Ama bu metafizikle uğraşarak, akıl almaz şeyler yaparak olmaz. Aksine aklımızı kullanıp fizik, kimya ve biyoloji açısından tanrıyı bulmalıyız. Doğayla iç içe olalım ki doğanın yaratıcısının doğayı nasıl yarattığını anlayalım. Her sanatçı sanat eserine kendinden bir parça koymuştur. Eğer sanatçının sanat eserini nasıl yaptığını merak ediyorsak sanat eserini incelemeliyiz. Yani Atatürk’ün de dediği gibi: “Hayatta en hakiki mürşit; ilimdir, fendir.”
    Türker Türksever 16 Mayıs 2020
    Kadinlar evren disindan mi geldiler ?
    morgan 17 Mayıs 2020
    Evet sayılar sonsuza kadar giderse araları sonsuz olur diye düşünebilirsiniz. ama sonsuz iki türlü oluşabilir ya bir sürü sonsuz bir araya gelecek ya da sonsuz sayıda sınırlı sayıların bir araya gelmesiyle oluşabilir. İşte bizim sayılarımızda ikincisi gibi sayılar arasındaki boşluk sınırlıdır ama bu boşluklardan sonsuz tanesinin bir araya gelmesiyle sonsuz oluşabilir
    Maxwell 17 Mayıs 2020
    Belki biz evren dışından gelmişizdir
    Maxwell 17 Mayıs 2020
    Evrende olmayacak şeyler oluşturup da neler yarattık ki. Bugünün en gelişmiş teknolojileri sadece evrende daha doğrusu dünyada bulunan malzemelerden türetilmiştir
    Maxwell 17 Mayıs 2020
    Ancak biz öyle bir madde bulalım ki bu madde daha önce hiç görmediğimiz hatta düşünmediğini bir şey olursa ve bu varlık başka varlıkların bir araya gelmesinden oluşmayıp saf olursa biz yeni birşey yaratmış oluruz.
    Maxwell 17 Mayıs 2020
    Bu muhteşem eser beyin aynı zamanda ne kadar zavallı değil mi
    Maxwell 17 Mayıs 2020
    Şunun üzerinde anlaşalım biz asla sonsuzun ne olduğunu öğrenemeyiz. Bunu ancak onu yaratan bilebilir
    Maxwell 17 Mayıs 2020
    Kardeş tanrı insan mı ki ruhu olsun
    Maxwell 17 Mayıs 2020
    Ama yukarıda şekspir gibi konuşmuşsun
    Maxwell 17 Mayıs 2020
    Hıristiyanlıkla diğer dinleri bir tutmak çok yanlıştır.(özellikle İslamiyet le). Felsefecilerin ve fizikçilerin hepsi Hristiyan. Hiçbirinin islamiyetle ilgili bilgisi yok. Hristiyanlık ve İslamiyet birbirinden çok farklı. İslamiyetin neyi felsefecilerin küçük beyinlerine ters düşüyor ki
    Maxwell 17 Mayıs 2020
    Hıristiyanlıkta tanrı kutsal ruh isaya bir şeyler verdi falan filan diyor. İslamiyetten hiç böyle bir şey diyor mu
    Maxwell 17 Mayıs 2020
    Bilimle Tanri'yi bulmayi falan dusunuyorsaniz , dusunmekten vazgecin. Fizikci baska, fizik baska.Fizigin dini falan olmaz.Felsefe baska, dinlerin icinde de felsefe var, o kisma karismam, sevmem de zaten felsefeyi.
    morgan 17 Mayıs 2020
    Metafizikle fizği birleştirmeye çalışan araya kaynak yapmaya çalışan felsefeciler var. Bu adamlar bilim olmadan bir yere varamazlar. Olsa olsa tanrı vardır yoktur deyip aynı şeyleri söylerler.
    Maxwell 17 Mayıs 2020
    Fizik en çok matematikle uyumlu. Zaten fiziğin dili matematik
    Maxwell 17 Mayıs 2020
    Yine de felsefe insana aklını kullanmayı öğretir
    Maxwell 17 Mayıs 2020
    Bilimle başka neyi bulacağız ki? Evren’i çöz çöz nereye kadar uzar? Ya da çözdük diyelim sonrası ne olacak? Büyük ihtimalle uzay gemileriyle dolaşıp zamanda geçmişe ileriye falan gideceğiz ama fiziğin asıl amacı bu değildir. Yani sizi bilmiyorum da benim amacım sadece Evren’in sırlarını çözmek değil. Yukarıda da söylediğim gibi yani sanatçıyı anlamak için önce sanat eserini incelemeliyiz. Ama amacımızı unutup sadece sanat eserini incelemeliyiz değil bu.
    Türker Türksever 17 Mayıs 2020
    Maxwell 17 Mayıs 2020
    Yani felsefecilerin yaptığı gibi bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olursak pek bir yere varamayız
    Maxwell 17 Mayıs 2020
    eskiden felsefeciler bilim adamiymiş fizik,tıp,kimya ile upraasirmişlar matematik vs.şimdi boşatmişlar içini
    ribozom 17 Mayıs 2020
    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmuyor haklısınız. O yüzden sürekli kendimizi bilgilendiririz zaten. Ama bu bilgilendirme sürecinde ne için bilgilendiğimizi unutmamalıyız. Bizim amacımız sadece Evren’in sırları olsa tamam belki biraz uzun sürer ama en sonunda bir hiç uğruna bilgi almış oluruz
    Türker Türksever 17 Mayıs 2020
  • +1
    Fikri ortaya atmak için herşeyi bilmeye gerek yok mesela tanrıyı ele alalım(onu bulmak ve anlamak istiyorsak) onun yarattığı şeylere bakarsak (onun bakış açısından bakarsak) onu anlayabiliriz.
  • +1
    maxvell ; peki cp ihlalini yapan yani yük parite simetrisini bozan tanri olabilir mi?.yani parcacıkların ortaya çikmasini sağlayan güç?

yok olmuyan bu enerji, teslanın deyimi ile işik tanrının işiği/enerjisi olabilir mi?

tanrı da yok olmuyor sonucta.
    ribozom 17 Mayıs 2020
    Işığı bende tanrıya benzetirim (Bu sadece bir benzetme). Çünkü ışıkta da tanrının yaratma prensibi var. Kendi içinden 6 tane renk oluşturuyor ve 7. Renk de hepsinin toplamı olan kendisi. Kutsal metinlerde de tanrının dünyayı 6 günde yarattığını söylüyordu. 7. Günü ise kendine saklamıştı
    Türker Türksever 18 Mayıs 2020
    cp ihlali dediğiniz evren ve anti evrenin fizik kurallarının aynı olmasıydı değil mi?
    Türker Türksever 18 Mayıs 2020
    Haklı olabilirsiniz. Işığın enerjisi sonsuz ve enerjisi sonsuz olan tek şey Tanrı ise ışık tanrının enerjisi olabilir.
    Maxwell 18 Mayıs 2020