2025'te NASA ve ESA Europa’da Dünya Dışı Yaşam Arayacak
NASA ve ESA arasındaki ikili işbirliği ile Jüpiter’in uydusu Europa’nın gizemi çözülecek.

Keşfedilen her gezegen ve uydu ile birlikte, uzaydaki yaşamı destekleyebilecek bir ortam bulma şansımız da artmaktadır. Ne yazık ki,  bu durum keşif yapılmasını daha da zorlaşmakta.

Bu duruma, NASA ve ESA makul bir çözümle geliyorlar. Keşif gezileri için iki uzay ajansında ortak bir mali havuz yaratılacak. İlk hedef ise, dünya dışı yaşamın olma şansının büyüklüğüyle Jüpiter’in uydusu Europa olacak.

Avusturya Viyana’da yapılan toplantıda, görevin isminin "Joint Europa Mission (JEM)" olduğu açıklandı. Toulouse'deki Astrofizik ve Gezegen Bilimi Araştırma Enstitüsü’nden Michel Blanc New Scientist'e yaptığı açıklamasında, "Europa’ya yapılan bu gezi, tek bir ulusun değil, uluslararası bir maceranın parçası olmalı. Asıl hedefimiz, uydunun yüzeyine iniş yapmak ve biyolojik yaşamın izlerini aramak."

Yüzeyin Altındaki Hayat

Europa uydusunun üzerinde yaşam veya potansiyel bir habitat olma ihtimali, uydunun buz tabakasının altındaki büyük okyanusun keşfiyle başladı. Bu keşif, yüzeyden çıkan su birikintileri sayesinde oldu. Uzmanlar, Europa’nın Dünya’nın iki katı daha fazla su barındırdığını varsayıyorlar. Bu da bize keşfetmek için daha çok sebep veriyor. En son bulgular da okyanuslarının Dünya’dakine daha da benzediğini ortaya koydu.

JEM, 2020’de fırlatılacak ve seyahatinin ise altı buçuk yıl süreceği tahmin ediliyor.

Europa'nın yörüngesine ulaşıldıktan sonra, bir modül, gezegenin yüzeyini 35 gün boyunca keşfe çıkacak. Bu sırada, yörüngedeki uzay aracı, Europa’nın okyanus ve fiziksel yapısıyla ilgili haritalandırma ve ölçümler yapacak.

Europa, NASA ve ESA arasında yapılan ortak çalışmanın ilk meyvesi ve Jüpiter, Satürn ve uydularına yapılacak olan potansiyel yeni keşif görevlerine de öncü olacak.

Belki de artık dünya dışı yaşam formlarına bu ortaklık kadar uzaktayızdır...