Yıldızları Yutan Bir Kara Delik Simülasyonu Yapıldı
Yakındaki bir yıldızdan gaz ve plazma çeken bir kara deliğin illüstrasyonu.

Simülasyon sonucunda bazı yıldızlar hayatta kaldı ancak çoğunluğu tamamen yok oldu.

Sanal yıldızlar, Almanya'daki Max Planck Astrofizik Enstitüsü'nde simüle edilmiş bir kara deliğe karşı yaşamları için savaştı. Kara deliğin yerçekimi kuvveti, bu yıldızları gerdi, çarpıttı ve bozdu. Onları kendi gaz akışına çekti.

Kara delikler, yerçekiminin çok güçlü olduğu, ışığın bile bu çekimden kaçamadığı, uzaydaki inanılmaz derecede yoğun noktalardır. Kara delikler görünmez olduğu için, özel araçlara sahip uzay ekipmanı, astronomların evrendeki bu doğa güçlerini bulmasına yardımcı olmak zorundadır. Simülasyonlar, gökbilimcilerin bu görünmez devleri anlamasına yardımcı olur.

Enstitüde çalışan teorik astrofizikçi Taeho Ryu tarafından yönetilen bu simülasyon, bir kara deliğe doğru farklı boyut ve yoğunlukta sekiz yıldız gönderdi. Bu sanal kara delik, Güneş'in 1 milyon katı kütleye kadar olan yıldızları kendine çekti. Yıldızların her biri kara deliğin yerçekimi ile farklı şekilde etkileşime girer. Yıldızlar, kendilerini karadelikten 24 milyon mil kadar uzakta tutan, U şeklinde bir yörünge izlediler.

Simüle edilen yıldızlardan bazıları yörüngeden tamamen ayrıldı. Ancak diğerleri sadece kısmen bozuldu. Kara delikten uzaklaştıkça, kendi yerçekimleri yıldızları tekrar bir araya getirdi. Yıldızların yeniden şekillenme yeteneği, simüle edilen yıldızların kütlesine ve iç yoğunluklarına bağlıydı.

Ekip ayrıca, farklı kara delik kütleleri ve yıldızların kara deliğe yaklaşımlarını değiştirmek de dahil olmak üzere, simüle edilmiş yıldızların şekillerini koruma veya yeniden kazanma yeteneklerini etkileyen diğer faktörleri de inceledi. Her faktörün gelgit kesintisi veya yıldızların gaz borularına dönüşmesi üzerinde farklı etkileri vardı.

Bu simülasyon, Einstein'ın genel görelilik teorisinin etkilerini, simüle edilmiş yıldızlarla birleştirmesi açısından türünün ilk örneğiydi. Bunlar gibi sanal simülasyonlar, astronomların bu etkileşimlerin evrende nasıl meydana geldiğine dair daha fazla fikir ve daha net bir resim elde etmelerine yardımcı olur.