Yapay Zeka, Meme Kanseri Teşhisi Koyabilecek

Teknoloji 22 Haziran 2016
Yapay zeka şimdiki süreçte, meme kanseri teşhisinde kullanılacak.

Beth İsrail Kadın Papaz Tıp Merkezi (BIDMC) ve Harvard Medikal Okulu (HMS) araştırmacıları, patoloji görüntülerini okumak ve yorumlamak noktasında yapay zeka eğitimini içeren bir yol geliştirdi.

Lenf düğümlerindeki görüntüleri meme kanseri teşhisinde kullanılmak üzere okuyarak yorumlayan yapay zeka, meme kanserini önleme noktasında önemli bir rol üstlenecek.

Yapay zeka meme kanserini önleyebilecek mi?

BIDMC'den Andrew Beck; yapay zekaların "derin öğrenme" yeteneği beraberinde meme kanserinin teşhisi kapsamında konuşma, görüntüleri okuma-yorumlama gibi özellikleri yerine getirebileceğini ifade etti.

Programın dünya kamouyuna duyurulmasının her yıl düzenlenenUluslararası Biyomedikal Görüntüleme Sempozyumu'nda gerçekleşmesi bekleniyor.

Var olan slaytlarda kanserli hücre ile sağlıklı hücre arasındaki farkı belirlemeye yönelik eğitimden geçecek yapay zekanın "derin öğrenme"yeteneğine bu sayede kavuşması bekleniyor.

Henüz deney aşamasında olan programın, testlerde kanserli hücre teşhisi konusunda yüzde 92'lik bir oran yakaladığı dile getiriliyor.

Patologların ise bu oranın yüzde 96'ya çıkmasının, hata payını en aza indirme noktasında kritik öneme sahip olduğunu ifade ediyorlar.