Güneş bir anda yok olsa hangisini önce hissederiz? 8 dk sonra güneş ışığının gelmediğin mi yoksa güneşin çekim kuvvetinin yok olmasını mı. Sonuçta etrafında dönecek bişey olmayınca uzaya doğru savrulacagız. boyle bir değişikliğin bize etkisi ne olur?

İbrahim Yakut 03 Ocak 2016
    Güneşin ışığının kaybolması ile çekim kuvvetinin kaybolmasını muhtemelen aynı anda, yani güneşin kaybolmasından 8 dakika kadar sonra hissederiz. Çünkü kütle çekimi de ışık hızında iletilebilir. Daha doğrusu bildiğimiz fizikte hiç bir bilgi ışık hızından hızlı iletilemez.
    Mustafa Okat 03 Ocak 2016
    evren ışık hızından hızlı ilerliyor ve big bang sırasındaki 1-5 bin yıllık bir evrenin yaşını hesaba al o kadar hızlı yayılıyor ki takyonlar bile oluşuyordu o sıralar ama şuan nasıl hızı araştırmadım
    Kıvanç 03 Ocak 2016
    bu olayı hiç bu yönden düşünmemiştim ve güzel bir soru bence . güneş yaşamını sonlandırıp patladığında muhtemelen ışığının yok olduğunu fark edecek hayat olmayacak dünya üzerinde . çünkü güneş infilak etmeden önce genişleyip gezegenleri yutacağı düşünülüyor . yaşamının sonunda genişleyişinin gezegeni yutmadığı düşünülecek olursa da şunu düşünebiliriz ; bir süpernova patlaması da çok parlak bir ışımaya sebep olur ve bu da ışığının yok olmaması demek gibi . aslında patlama olduğunda güneş yok olmayacak , güneşi oluşturan ağır metaller evrene saçılacaktır yani kütle çekimi de hemen yok olmaz bence .
    merakduygunukoru 04 Ocak 2016
    @merakduygunukoru Buna benzer şeyi bende duymuştum. Güneş sisteminin ortasına güneşle aynı kütleye sahip bir karadelik bile koysak sistem saat gibi işlemeye devam edeceğini. Dediğin gibi güneş yokolduğunda onu oluşturan toz ve gazlar yokolmayacağından kütlede bir kayıp olmaz ve sistem yine işlemeye devam eder.
    İbrahim Yakut 04 Ocak 2016
    @merakduygunukoru Buna benzer bir şeyi duymuştum. Güneşin yerine güneşle aynı kütleye sahip bir karadelik bile konsa sistem saat gibi işlemeye devam edeceğiyle ilgili. Güneş yokolduğunda onu oluştıran toz ve gazlar yok olmayacağından (uzaya saçılmayacağını düşünerek söylüyorum) kütle korunduüu için bir değişiklik olmayacaktır. Ancak merak ettiğim konu güneşin bize olan çekim kuvvertini kaybolması. hiç bir iz bırakmadan. bu durumda ne olur. @Kıvanç evrende enhızlı ışık ama evren ışıktan daha hızlı nasıl olabiliyor boyle bir şey . Ayrıca biz insanlar güneş yok olursa çekimin yokolduğunu hissedermiyiz.
    İbrahim Yakut 04 Ocak 2016