integral ve türevi hepimiz biliyoruz az çok ama fizikte ki yeri nedir tam olarak ve ünlü bilim adamları türev ve integralle nasıl fizik formülleri ve denklemleri oluşturabildi ?

Kıvanç 29 Aralık 2015
    türev ve integral dikkat ettiysen kartezyen koordinat sistemi üzerinde gösterilir ona göre formül üretilir en basiti x üzeri2+4x+4 bu denklemin grafiğini çiziyorlar newtonun geliştirdiği yüksek matematikle ve bunların eğimini veren şey türevdir integralde hacim hesaplamada kullanılır . şöyle düşün büyük rezidanslar dalga dalga yükselir camekan bnalar işte integral onun hacmini hesaplar diğer fizik yöntemleriyle ağırlık merkezi vs vs bulunur. türevde eğimdir yol kenarlarında tabelalarda (bazı yerlerde) eğim gösterir tabela işte o yolun eğimide türevle bulunuyor ve hepsini kartezyen koordinat sistemine çizerek buluyorar
    mustafa gedik 08 Ocak 2016
    Türev ve integral sadece kartezyen koordinat sisteminde değil herhangi başka bir koordinat sistemi üzerinde tanımlanabilir (örn. kutupsal koordinat ya da küresel koordinat). Türev, bir niceliğin başka bir niceliğe göre değişim oranıdır. Örneğin; hız, konumun zamana göre değişimidir. Matematiksel olarak da bunu v=dx/dt olarak yazıyoruz. Integral ise sonsuz küçük niceliklerin toplamıdır. Örneğin, bir eğrinin altında kalan alanı sonsuz küçük dikdörtgenlere bölüp, bu her bir dikdörtgenin alanını topalarsak, eğrinin altında kalan alanı yani eğrinin integralini almış oluruz (belirli bir aralıkta). Ya da bir eğriyi sonsuz küçük doğruların toplamı olarak yazarak uzunluğunu da bulabiliriz.