Mükemmel organizma olarak anılıyoruz.Öyle isek içimizde ve dışımızda milyarlarca bakteriden yardım alıyoruz. Bizmi onları kullanıyoruz onlarmı bizi?.Tek hücreden geldiğimiz söyleniyor,bakterilerde tek hücreli. Yoksa onlar organizmaya giremeyen artıklarmı?

mustafa pakkan 25 Aralık 2015
    Bilinçli olarak birbirimizi kullanmaktan söz edemeyiz çünkü içinizdeki tek hücreli canlıları siz kendiniz yönetmiyorsunuz. Ayrıca tek hücreli canlıların bir bilinçleri dahi olmadığı için aksinden de söz edilemez. https://tr.wikipedia.org/wiki/Simbiyoz_beslenme
    Mehmet Mete Devrez 25 Aralık 2015
    "mükemmel varlık"ın felsefi tanımının üzerine düşünmeni öneriyorum, belki burada --burası bunun yeri mi: bilmiyorum-- bunu tartışabiliriz
    Tkğt Tğil 25 Aralık 2015
    öncelikle mükemmel değiliz hatta bu bayağı açık . içimizde ve dışımızdaki mikro boyuttaki canlılara bağlılığımız sadece bizim türümüze özgü değil . canlıların neredeyse tamamında bu şekilde bir birlikte yaşam görülebilir . bu birlikte yaşam konusunda birden fazla yaşam şeklinden bahsedilir . Bir mikroorganizmanın diğer bir mikroorganizma veya gelişmiş bir canlı ile ortak yaşamından her iki bireyde yararlanıyorsa buna simbiyoz yada ortak yaşam denir. Ortak yaşamın her iki bireye ne yarar ne zarar sağladığı kesin olarak belli değilse komensal yaşam söz konusudur. Buna mikroorganizmalar ile gelişmiş canlıların ağız veya bağırsaklarındaki ortak yaşam örnek verilebilir. Ortak yaşamda konuk olan mikroorganizma konakçı organizmanın zararına bir beslenme gösteriyorsa buna paraziter yaşam denir (Ör.Hastalık yapan etkenler). Bazı durumlarda ortaklardan birisi bir madde salgılayarak ortağın gelişmesini engellemektedir. Bu etki şekli antagonist etki olarak tanımlanır. bizimle birlikte yaşayan mikroorganizmaların bazıları -yaşamımızı kolaylaştıranlar- iki canlının da fayda sağladığı yaşam türüne girer . yani hem biz onları kullanıyoruz hem onlar bizi . tek hücreden gelmekle ilgili olarak sorunuz biraz daha ayrıntıya ihtiyaç duyuyor gibi .
    merakduygunukoru 25 Aralık 2015
    Öncelikle mükemmel varlık demedim. Çarpıtmayın,organizma dedim.Ben konuya vakıfım tespit değil sonuç bekliyorum,değişik fikir açıları yakalayabilelim.Vücutlarımızda virom diye atlandırdığımız mikrobiom popilasyonlar,ayrıcada biomlar var.Bu viromlar, virüs den türemedir. işin enteresan tarafı,virüs dna veri tabanındaki virüslerle,vücudumuzda yaşayan viromların dna yapısı birbiriyle eşleşmiyor yani sanki karanlık madde deniyor,pennsylvania ünv. yapılan araştırmada.Soru neydi acaba bu mikrobiyomlar evrim geçirip farllılaştılarmı dışardan gelip,yoksa onlar tek hücreden beri bizde varlarmıydı bir şekilde hücre dışında kalıp dışardan müdahale etmek zorundamı kaldılar. Konu zor, bu konu hakkında beyin fırtınası,tespit değil çözüm.
    mustafa pakkan 25 Aralık 2015
    felsefede (ontolojide) her organizma bir varlıktır, varlıklar canlı varlıklar-cansız varlıklar olarak ikiye ayrılır, evrene içkin mükemmellik (kusursuzluk) tasavvuru akla pek yatkın değil, tartışmanın bu noktasında bilim felsefesini devreye sokabiliriz, yergiyi anladığından neredeyse emin olduktan sonra neye vakıf olduğun hakkında ahkam kesmelisin
    Tkğt Tğil 26 Aralık 2015
    Doğam gereği bilimden başka hiçbir şeye vakıf olamam.çünki bilimi insan oğlu yaratmıştır.Belki bir gün yaratıcıyada vakıf oluruz.Burada ilahiyat konuşmuycaz değilmi . Lafımı devamlı oraya çekiyorsunuz.Gelmiycem. Pozitif bilim konuşacam. İnançlara saygım var lakin konu o değil.
    mustafa pakkan 26 Aralık 2015
    Diğer canlılardan yardım almak mükemmelliğimizi gölgelemez, hatta ne kadar mükemmel olduğumuzu gösterir. Diğer canlılarda birbirinden yardım alabilir ama biz bütün hayvanlara hükmedebilecek kadar mükemmeliz işte. Mikropları bile kendi faydamız için üretiyoruz, kullanıyoruz.