0

Güneşte olan şey şudur: Sıcaklığın fazla olmasından dolayı maddelerin iç enerjilerinde oluşan ortalama kinetik enerjilerinin aşırı derecede hareketli olması maddeyi plazma haline getirir...Plazma haline gelen maddeler aşırı derecede titreşim ve öteleme hareketinden dolayı o yoğun hidrojen atomları sürekli birbirleri ile çarpışır duruma gelirler ve bu yoğun çarpışmalar hidrojen atomlarının çekirdeklerini birbirleri ile kaynaştırır bizler biliyoruz ki çekirdekte ki proton ve nötronların temel parçacıklarını güçlü nükleer kuvvetler bir arada tutar...Hidrojen atomlarının çekirdekleri kaynaştığında bu güçlü nükleer bağlar sökülür ve yeni zayıf ve güçlü nükleer bağları oluşturur...Bu çekirdek kaynaşması sırasında bu güçlü nükleer bağların kopması ile inanılmaz derecede büyük bir enerji açığa çıkar...Bu enerji ışıma (Radyasyon) olarak evrene boşaltılır ve bu arada ısı ve ışık enerjisi olarak yayılır...İşte biz bu olaya Füzyon reaksiyonu (Çekirdek kaynaşması) diyoruz...Bunu çekirdek parçalanması yani (Fisyon reaksiyonu) dan ayıran atomun çekirdeğin de ki güçlü nükleer kuvvetin parçalanmasıdır...Fisyon da ise atomun çekirdeğinde ki proton ve nötronu bir arada tutan zayıf nükleer kuvvetin parçalanma olayıdır...Güçlü nükleer kuvvet zayıf nükleer kuvvetten milyonlarca kat büyüklüğe sahip birer bağıdır....İşte bu yüzden atom bombası fisyon tepkimesidir...Bunlar nükleer reaksiyonlar olduğu için ısı ve ışığı ışıma yani radyasyon ile yayarlar aslında bunlar yanma tepkimesi değildir...Fizik yasalarına göre her madde ışıma yapar bu yüzden termal kameralar vardır...Biz insanlar nükleer tepkimelerde ancak fisyon tepkimesi sayesinde atom bombası ve nükleer santraller yapabildik...Füzyon reaksiyonu için atom çekirdeklerini kaynaştırmak için maksimum derecede ısı enerjisine benzer uyarıcı enerjilere ihtiyacımız vardır çünkü birinci temel atom çekirdeklerinin yoğunluğunun artırılması ve bunları maksimum miktarda birbirleri ile çarpıştırmayı sağlayacak bir enerji...Nükleer tepkimeler için basınca ihtiyaç duyulmaz...İşte bizler bu yüzden füzyon tepkimesini gerçekleştirecek imkana sahip değiliz bu gezegende bunu ancak yıldızlar yapabiliyor ve onların ısı ve ışık enerjileri de bizlere radyasyon(ışıma) sayesinde gelmektedir...Umarım detaylı bilgiler vermişimdir...

Gökhan Hasdemir 8 yıl önce 0