Mustafa Demir 25 Kasım 2015
    Once evrimin ne demek oldugunu anlatalım, cankı türlerinin nesilden nesile kalıtsal degisimlere ugrayarak ilk halinden farklı özellikler kazanma sürecidir. Ayrıca evrim biraz da hayatta kalma ihtiyacına göre şekillenir. Bence sen bile evrimin bir kanıtısın :) düşünsene bundan bes gobek onceki akrabalarin ortalama 1.55 cm boyunda ve yasam suresi ortalama 55-60 iken senin ailen (tahmini konusuyorum ama olcup net rakamları sen yazabilirsin) ortalama 168cm boylarında ve yine ortalama 70 yıl civarı bir ömüre sahipsin. Hani duran evrim? Şöyle oluşuyor, biyolojik evrim bir canlı popülasyonunungenetik kompozisyonunun rastgele mutasyonlar yoluyla zamanla değişmesi anlamına gelir. Genlerdeki mutasyonlar, göçler veya çeşitli türler arasında yatay gen aktarımları sonucu türün bireylerinde yeni veya değişmiş özelliklerin ortaya çıkması, evrim sürecini yürüten temel etmendir :) evrimin ne oldugunu biraz araştırırsan sorularına daha kolay yanıt bulabilirsin
    zihni ates 25 Kasım 2015
    Bence evrim yok.Cennete girmesi yasaklanan şeytanın konuşan bir yılan kılığında cennete girip adem ve havvayı kanırarak dünyaya sürdürmesi ve her batında ikiz doğum yapan havvanın doğurduğu çocukların birbiriyle cinsel ilişkiye girmesi sonucu oluştuk biz.Evrim yalan bence.
    cengiz han 25 Kasım 2015
    ilk soru için evrimin uzun zaman süreçlerinde anlaşılabileceğini söyleyebilirim mesela . yani şu an evrimleşebilecek olan olan türler zaten evrimleşiyorlar . evrim meydana gelen küçük ve yaşama olanak sağlayan mutasyonların birikmesidir . ve küçük mutasyonların farklı tür oluşturduğunu siz ortalam 70 yıllık hayatınızda göremezsiniz . ikinci soru :bir türün başka bir türe dönüşmesi olasıdır çünkü : biriken mutasyon sayısı o kadar fazladır ki bu canlılara artık aynı tür diyemezsiniz . mesela bir dağın iki farklı tarafında yaşayan aynı türe ait bireyler maruz kaldıkları çevre koşullarına göre farklılaşırlar . bu farklılaşma zamanla ve koşullarla artar ve dağın iki yamacındaki iki canlı karşılaştıklarında artık kendi arlarında üreyemez durumdadırlar işte bu iki türün oluşmuş olduğu anlamına gelir . üçüncü soru : bir özellik pat diye oluşmaz asla . bu sorduğunuz soru bile evrimin ve doğal seçilimin bir kanıtıdır . çok önplanda olmayan bir özellik düşünün . yeni oluşan bir çevre koşuluna karşıya da bir etkene karşı o özellikte olan bireyler avantajlı duruma geçsin. o özelliğe sahip olan canlılar hayatta kalma şansları arttığı için daha fazla yavru oluştururlar ve şe yarayan bu özellik zamanla artarak aktarılır . tavuz kuşları mesela ( klasik bir örnek ama ) güzel kuyruğa sahip olanlar genlerini daha az çekici kuyruğa sahip bireylerden daha fazla bireye aktarırlar ve bu popülasyonda daha fazla güzel kuyruklu birey oluşmasına sebep olur ve kuyruklar zamanla daha da güzelleşir . yaratılışçı düşüncede olanları bir şeye inandırmak zordur ancak - bunu yapmamaya karar vermiş olmama rağmen - sizin sorunuza cevap vermeye çalıştım . gerçekten inanmak ya da açıklama ramak için sormamış olmanıza rağmen . umarım yardımcı olabilmiştir .
    merakduygunukoru 25 Kasım 2015
    Mustafa Demir 25 Kasım 2015
    sorunuz linkte ki konuyla alkalı sanırım . https://www.youtube.com/watch?v=83rUhtwM5-w . bir tür farklı çevre koşullarına maruz kalıyorsa - üstteki yorumumda yazdığım gibi bir dağın iki yanındaki aynı türe ait iki canlı grubu örneği - farklı bölgelerde ki aynı türe ait bireyler farklı şekillerde evrimleşirler . aynı canlı grubundan var olması , canlı grubunun yaşadığı koşullarda , sizin deyiminizle , daha mükemmel olan canlı grubu olmasından kaynaklanır . yani yaşadığı koşullara uygundur çevre onu farklı bölgedeki bireylere kıyasla fazla zorlamıyordur .
    merakduygunukoru 25 Kasım 2015
    t<biki bu cevap haklı ama işin garip kısmı maymunların yasadıgı yerde insanlar insanların yasadıgı yerde maymunlar yasıo sıkıntı burda baslıyo yoksa dag örneginde bir sorun yok
    Mustafa Demir 26 Kasım 2015
    zaten mükemmel olanlar hayatta mesela zürafalar gibi, ama bu evrimin sadece bir yönü seleksiyon dediğimiz şey yani doğal yollarlada olabiliyor yapay yollarlada.Çevrenizdeki Besine göre Tad almanız beslenmeniz çevreye göre boyunuz kilonuz etkileniyor birsürü nesli tükenen hayvanda bu gibi sebeplerle nesli tükeniyor.Yapay seleksiyon ise bir etken tarafından oluşuyor yani mesela bir köy kara kedileri lanetli bulup öldürüyor ama beyaz kedilere dokunmuyor türdeki siyah renk özelliği kayboluyor yada elinizde iki farklı ağaç var ikiside aynı meyveyi veriyor ama biri daha fazla verim veriyor ondan bütün ağaçları kesip bundan dikiyorsunuz yine diğer türün özelliklerini yok edip bunu baskın hale getiriyorsunuz.
    Mustafa Demir 26 Kasım 2015