her şeyin teorisine ulaşınca her şeyin nedenine ulaşmış olduğumuzu düşünebilir miyiz ?

mimiuzay 18 Ağustos 2015
    Bilimde kuram veya teori; bir olgunun, sürekli olarak doğrulanmış gözlem ve deneyler baz alınarak yapılan bir açıklamasıdır.
    Fırat Aydın 19 Ağustos 2015
    Kuram herhangi bir olayı, vakayı, görüngüyü açıklamak için kullanılan düşünce sistemidir
    Fırat Aydın 19 Ağustos 2015
    Her şeyi açıklayabilirsek her şeyin nedenini de açıklayabiliriz.
    Fırat Aydın 19 Ağustos 2015
    Her şeyin "teorisi" dediğimize göre her şeyin nedenine ulaşmış olamayız.
    Mehmet Ali 19 Ağustos 2015
    herşeyin teorisine ulaşınca, sadece o ana kadar ki herşeyem ulaşacağız.ulaştığımız noktadan sonra yeni herşeyler oluşucaktır.
    seçilmiş sperm 19 Ağustos 2015
    herşeyin nedenine ulaşınca, sadece o ana kadarki herşeye ulaşırız.sonra yeni bir herşey zinciri oluşucaktır.
    seçilmiş sperm 19 Ağustos 2015
    Felsefi açıdan, hiçbir zaman her şeyin nedenini açıklayamayız. Hele ki fiziği kullanarak. Neden bir şeyler var? Fizik yasaları neden böyle? Neden matematik var? Neden e=mc2? Fizik, "neden" sorusunu sormaz. Mekanik bazı açıklamar için sorabilir fakat felsefi merakı gideremez. Bir topun neden düştüğünü söyleyebilir; yerçekimi yüzünden. Fakat neden yerçekiminin olduğunu fizik araştırmaz. Fizik zaten var olan şeylerin nasıl işlediğini öğrenmeye çalışır neden böyle işlediğini değil. Bu sebeple fiziği kullanarak her şeyin nedenine ulaşamayız.
    Üzgünüm ama maalesef öyle değil . Fiziğin ilgilendiği ana soru neden sorusudur zaten . Sadece siz her sorunun arkasında teolojinin varlığını düşünerek ilerlerseniz sonuca ulaşamazsınız. Ve dediğiniz gibi fizik neden yerçekiminin olduğunu bile açıklar , şu anki en popüler teori ise varlığın kütlesinin evreni bükmesidir . Eklemek gerekirse Her şeyin Teorisi'nin amacı makro evren ile mikro evrenin teorilerini tek bir çatı altında toplayıp tek bir teori haline getirmektir yani bilenler için özel görelilik ile kuantum teorisini tek bir denklem serisi ile açıklamak içindir . Atom altı parçaların hareketlerini ve Gezegenlerin davranışlarının benzerliğinden yola çıkılarak aynı işlemleri yapmasından doğar . Her şeyin teorisi derken ki ''Her şey'' aklınızdaki her soruyu cevaplayabilecek bir teori değildir . Sadece akılda kalıcı bir isimdir ve fizik alemindeki büyüklüğünü ifade etmektedir.
    Grumpy Cat 22 Ağustos 2015
    Peki kütle neden evreni büker?
    Herşeyin Teorisi "nasıl" sorusuna yanıt verebilir."Neden" sorusu bu aşamada fiziği aşar.
    cuma tüylü 13 Ekim 2015