• 0

    Geçenlerde Çin'li bilim adamlarının insan genlerinde bozuk geni çıkartıp sağlam gen yerleştirdiğini ve ünlü bilim dergilerinin bunu ahlaki bulmadıkları ve günümüz toplumunun buna hazır olmadığını öngördükleri için haberi yayınlamayı reddettiklerini görmüştüm.Ve aklıma acaba insanın uzaydaki yerleşim yerlerine örneğin Mars'ın veya farklı yıldızların gezegenlerinde yaşamaya elverişli değilse ; atmosferine veya diğer özelliklerine uyum sağlayamıyor ise bunu genetiğimizi değiştirerek farklı gezegenlere adapte edebilir miyiz ? yani mekan bize uymuyorsa biz o mekana uyum sağlayamaz mıyız ?

    mimiuzay 25 Temmuz 2015
  • 0
    Aslında olabilir bence. Tabi bunun için yüzlerce yıl geçmesi gerekiyor. Çünkü insanlar ve hayvanlar bulundukları ortama göre (örneğin: kuzey kutbundak ki Eskimo'lar nasıl o soğuğa alışması & Kuzey tilkisinin kutuplarda yaşması) zamanla uyum sağlayabilirler. Ama dediğim gibi insanlar ve hayvanlar hadi evrim geçirelim diyipte evrim geçiremiyolar. Çok uzun zaman geçmesi gerekiyor bence bunun için.
    Furkan Çıkla 26 Temmuz 2015
  • 0
    Gen değişimi insan gibi komplike bi canlıda kolayca değiştirilebileceğine inanmıyorum teorik bi şey olmalı
    sehmus 26 Temmuz 2015
  • 0
    bu gen ılk once rusyada ortaya cıkmıstı cocuk dogmadan once gen dızılımıne bakıp ona gore uzerınden oynama yapabılıyorlar.
    ömer kısa 26 Temmuz 2015
  • 0
    Peki madem yasaklanmış sen nerden öğrendin?Ve ayrıca yalan haber olmadığından emin misin ve bu tüm genetiğimizi değiştirmek yani akciğerimizin soluduğu maddeye kadar değiştirmek Lazım.
    kaan nuri asar 26 Temmuz 2015
  • 0
    mantıklı bir fikir ama yaşamak için seçilen gezegenin özelliklerinin en ince ayrıntısına kadar bilnmesi gerekir insanda hangi genetik değişimlerin yapılması gerektiğini bilmek için
    Zehra Başkale 27 Temmuz 2015
  • 0
    edindiğim bilgi yasak değil sadece çok ünlü iki bilim dergisi yayımlamak istememiştir (kaan nuri ) haberin erişilmesinde sıkıntı yok yani.
    mimiuzay 27 Temmuz 2015
  • 0
    korkutucu olan yüz binlerce yıllar geçmesini beklemeden laboratuvar ortamında genimiz değişmesi üstelik istediğimiz genin değişmesi (furkan)
    mimiuzay 27 Temmuz 2015
  • 0
    evet doğmamış çocukların cinsiyeti belirleyebiliyorlar bunu bende duymuştum
    mimiuzay 27 Temmuz 2015
  • 0
    Gen mühendisliğiyle belli sınırlarda değişim olabilir. Cinsiyet değişimi, daha gelişmiş hafıza, ırsi hastalıklardan arındırma gibi. Ama başka gezegende yaşamak demek, nefes almak için akciğeri değil deriyi kullan demek gibi bir şey. Metabolizmada baştan aşağı değişiklik talebi demek bu. Solunum, sindirim sistemlerinin tamamen yeniden düzenlenmesi. Oksijen yakarak iş çıkaran hücrelerimizin o gezegendeki atmosferik yakıtları kullanmayı öğrenmesi demek. Bu açıdan bakınca bilim kurgunun ötesine geçemiyor.
    Mesut Can 27 Temmuz 2015
  • 0
    geçmişte bilim kurgu denilen şeylerin birçoğu gerçek oluyor :)
    mimiuzay 27 Temmuz 2015
  • 0
    Katılıyorum ancak benim dediğim bilim kurgu o boyuttaki bir bilim kurgu değil. Solucan deliğiyle yolculuk etmek daha olası geliyor bana. En büyük sorun, nefes almak. Hücrelerimizin ihtiyacı olduğu oksijeni sürekli sağlamak. Genlerimizle bunu değiştirmemiz demek, başka bir madde ile solunum yapmamız demek. Örneğin okyanus altı volkanik bölgelerde yaşayan bakteriler gibi metan solumak demek. Örneğin Mars'ın atmosferinde en çok ne var, onu soluyan bir vücuta ihtiyacımız var. Eğer atmosfer yoğunluğu düşük ise bu sefer ağız yoluyla solunum yeterli olmayabilir. Daha büyük bir ciğer veya ek solungaçlara ihtiyaç olabilir. Hadi bunu da dna'da programladık diyelim. Sonuçta bir muz dna'sı ile benim dna'm %50 aynı. Bu sefer ortaya çıkan yaratık insan olacak mıdır? Olayları bizim gibi yorumlayacak mıdır? Bu, insanı iyileştirmek ya da yeni yetenekler kazandırmaktan çok yeni bir tür ortaya çıkarmak olabilir. Tabi böyle bir embriyo hangi vücutta büyüyebilir? Oksijen gibi verimli bir madde dışında enerji sağlayan bir madde, bu kadar kompleks bir vücudun enerji ihtiyacını karşılayabilir mi? Aklımda deli sorular..
    Mesut Can 27 Temmuz 2015
  • 0
    İnsanların evriminin bildik şekilde değil de üreme ile dna diziliminin hazırlanması sırasında ortaya çıkan "tek dokuma" hatalarının nesil devamlılığında değişerek ve çok fazla zamana ihtiyaç duymadan olacağını düşünüyorum. Sorun şu ki biz o evrimi "hastalık" olarak yorumlayıp tedavi vs gibi araştırmalara yöneleceğiz.
    Özgür Koçularlı 27 Temmuz 2015
  • 0
    Bence canlıların genetiğiyle öyle bilgisayar programı yapıyormuş gibi oynanamaz. O konuda uzman üstü uzman olmak gerekir ve büyük sorumluluk gerektirir. Çünkü bahsettiğin konu herhangi araç kullanmadan dünya şartlarını göstermeyen bir gezegene uyum sağlamak olayı. Bu gezegende yaşayan bir canlının araç kullanmasız olarak başka bir gezegen şartlarına uyum sağlayacak şekilde genetiğiyle oynanırsa artık o canlı kendi gezegenindeki canlı özelliklerini taşıyamaz, başka bir canlı olur. O da amaçlananın dışında bir şey demektir. Yani hem insan olacağım hem de beni insan yapan özelliklerim başkalaşacak. Kim ister ki bunu? Hani büyüklerimizin bir deyişi vardır ya, "attığın taş ürküttüğün kuşa değsin" diye, işte aynen öyle, kuşu ürkütmeye değmez. Mesut Can da gayet güzel açıklamış bu durumu.
    Cem Murat 27 Temmuz 2015
  • 0
    doğal seçilim olayında nasıl kullanılmayan genler gittikçe köreliyor ve hayatta kalmayı sağlayan genler diğer nesile kolaylıkla aktarılıyorsa diyelim bir bebek daha doğmamışken genlerini değiştirerek doğmasını beklediğimiz zaman ona eklenen genlerin evrime ihtiyaç duymadan tabiri caiz tam olarak doğru çalışması olanaklı değil midir? sonuçta evrim teorisinde bir gen yüzyıllarda köreldiği için evrim uzun sürüyor peki bu körelme 1 dakika içinde olsaydı?
    Meltemnur Ayaşlı 28 Temmuz 2015
  • 0
    bunun icin kat etmemiz gereken cok yol oldugunu dusunuyorum. belki bir yuz yil sonra..
    zihni ates 29 Temmuz 2015
  • 0
    zaman lazım Evrim geçirmek için malesef Bilim Kurgudan kurtulamaz bu teori ama ilerde Kurgu kısmını atılacağını inanıyorum ama şimdi değil
    Kıvanç 30 Temmuz 2015
  • 0
    basit bir canlıda (örneğin bakteri) bir geni değiştirmek laboratuvar koşullarında oldukça kolay. ona istediğimiz özelliğe sahip genleri yüklemek belirli ince hesaplamaları gerektirecek olsa da mümkün. hem canlılar uzun vadede bunu zaten kendi kendilerine de yapıyorlar (yeni ortam şartlarına uyum sağlama). bir bakteri için mümkünse, uzak gelecekte bizim için neden mümkün olmasın :)
    Özlem Üçel 12 Şubat 2016
Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap