güneşe yakın olan gezegenlerin 1 ya da 2 uydusu varken, güneşe uzak olan gezegenlerin neden daha fazla uydusu var?

Süendan Ergen 29 Haziran 2015
    "Jüpiter ve Satürn’ün bu kadar çok uyduya sahip olmasının nedeni ise; Jüpiter’in Dünya’nın 318 katı kütleye ve Satürn’ün de 95 Dünya kütlesine sahip olmasıdır. Bu muazzam kütleleri düşündüğümüzde, etrafındaki küçük cisimleri kendilerine çekmeleri kaçınılmaz olur. Özellikle Jüpiter Asteroid Kuşağı’ndaki cisimleri kendi yörüngesine çekebilir ya da o büyük çekim etkisiyle cismin yörüngesini değiştirebilir."
    Tuana Vural 29 Haziran 2015
    Sanırım uzaklıkla değil kütleyle alakalı bir şey.
    Tuana Vural 29 Haziran 2015
    Yaradan öyle yaratmış. ;)
    Ali Uçar 29 Haziran 2015
    Büyük kütleli cisimlerin kütle çekim gücü daha yüksektir bu sebeple çevrelerinden geçen gök cisimlerini yakalayarak çekim alanlarına almaları daha kolay olur. Busebepten ötürü daha çok uyduları vardır. Güneşe yakın olan gezegenlerde neden az uydu olduuğuna ya da hiç olmadığına gelirsek; Güneşe yakın olan gezegenler küçük gezegenlerdir. Gezegenler güneş çevresinde kütle ve hızlarına göre dizililer. Bunu bir eğri gibi düşünebilirsiniz. küçükten büyüğe doğru bir dizilimle başlayan gezegen kütleleri , Jüpiterden sonra sonra tekrar küçülmeye başlıyor. Güneş çevresinde en hızlı dönen gezegen Jüpiter'dir. Jüpiter daha yavaş hızla hareket eden bir gezegen olsaydı güneşe çakılarak yok olacaktı ya da Merkür'ün yörüngesinde Jüpiter olsaydı, güneşe çakılmamak için güneş çevresinde şimdikinden kat kat daha yüksek hızlarda dönmesi gerekecekti.
    Mehmet Ali 30 Haziran 2015