1

BİLGİNİN EVRENSEL KAYNAĞI ÜZERİNE Madde; enerjnin farklı düzenlerde, enerji seviyelerinde oluşturduğu kısmen düzen oluşmuş enerji birleşimi görünümündedir. Bilgide: enerjinin, maddenin oluşturduğu farklı düzendeki birleşimlerinden ortaya çıkan kısmen farklılaşmış enerji alanları etkilerinden ortaya çıkıyor görünmektedir. Maddenin , enerjinin farklı hallerde birleşmesinden yeniden düzenlenen bir enerji alanı ve enerji seviyeleri oluşacağından etkileride kısmen farklılaşıyor görünümdedir. Oluşan her enerji düzenlenmesi, Atom altından tutunda atom çeşitliliği ve onların oluşturduğu möleküller yeni bir enerji alanı düzenlenmesi ve etkileriyle, özellikleriyle bilgidirler. Bilgide enerjidir. Hemen her şey gibi bilgide bileşenlerinden oluşan zaman sürecindeki etkileşimler, etkilerdir. Tek bir foton veya atomaltı parçacıklarda enerji bileşenlerinden oluşan yeni bir bütünlüktür. ışık fotonlarının oluşturduğu foton demetleriylede cisimleri vs görebiliyoruz. Böyle bir durumda enerjinin, maddenin her düzen oluşmuş hali evrende kısmı bir farklılık oluşturan enerji hali olup etki ve etkileşimlerini etkileşebildiğimiz kadarıyla farklı bilgiler olarak algılıyor olduğumuz anlaşılmaktadır. (Farklılaşmış enerji düzeni, hallerinde elektronların farklı düzeyler oluşturup farklı renkte, enerji seviyesinde foton, ışık yayması örnek olabilir. Bu durumda canlıyı oluşturan protein...yapılarda düzen oluşmuş kısmen farklı enerjiler olarak bilgi olurken canlının kendiside temelinde elektrik, elektromanyetik olarak organize etkileşimli bilgi olarak görünmektedir. Canlı bütün olarakta bilgi görünümünde olup Tüm yaptıklarıyla evrimi boyunca madde, enerji düzenleyip bilgi oluşturduğu anlaşılmaktadır. ) İki hidrojenle bir oksijenin birleşmesiyle yeniden bir dengeyle kısmi bir düzen oluşturan elektromanyetik alanlarının su möleküllerini oluşturuyor görünümünde olması gibi.Yani bilgilerinde evrenle birlikte evrimleştiği görülmektedir. Atım altı parçacıklar, Oluşan her atom,möleküller çeşitlilik ve onların birleşimiyle oluşan her şey, enerji alanı bilgiyi çoğaltıyor olmaktadır. Bilgi olarak enerjinin farklı düzenlerde oluşturduğu etkileri algılıyoruz. Zaten bizlerde evrenin doğasını taklit ederek harfleri, rakamları, bilgisayarlar, televizyonlar, elektronları,enerjiyi, bişeyleri düzene sokarak bilgi oluşturuyoruyoruz. Enerjinin düzen oluşmuş halinin etkileriyle oluşan bilgi yine enerjinin düzeninde saklanabilir. Beynimizde bilgiler nörosinaptik bağlantı düzeni ve etkilerinde saklanıyor ve bu şekilde açıklanabildiğini gözlemledim. Peki zaman nasıl bir bilgidir veya bilgimidir? Oda evreni oluşturan enerji alanlarının hız farklılıklarından oluşuyor denebilir ama bu yeterli olmuyor görünümdedir. Sanki uzay, zaman, madde, enerji özünde ayni olanın kısmen farklılaşmış halleridirler. çünkü zaman en süptil enerji içindede olmalıdır. Evrendede boşluk diye bişey olmadığı biliniyor. Öyleyse zaman herşeydir. Yani madde ve enerjinin aynı kaynaklı olması gibi tüm uzay aynı şeyin farklılaşmış halinden oluşuyor görünmektedir.,Belki bu farklılaşma hiper uzayda oluşmuş ve bizim evrenimizde onun bir alanıdır. Hani çoklu evrenler. Bilinç ve canlılıkta madde ve enerji alanlarının yine enerji olan bilgiyle düzenlenişinden ortaya çıkan evrimsel yeni bir enerji alanı düzenlenmesi görünümündedir. Canlılar tüm yaptıklarıyla, evrimleri boyunca esasen madde, enerji düzenlemekte oldukları görünmektedir. Entropi esasen evrende oluşan enerji, madde topaklanma düzensizliklerini törpüleyip evreni homojenleştirme tepkisi görünümündedir. Uzay alanının evriminde yoğuşarak enerji oluşturması ve enerjinin farklı düzenlenişiyle kısmen farklılaşan enerji halının maddeleşmesi kendi içinde bir düzen olup, bütün olarak evren alanında topaklaşarak bir düzensizliğe neden oluyor görünümdedir. Entropide evreni tekrar homojenleştirme tepkisi görünümündedir. Açık bir sistem olan Canlı tüm yaptıklarıyla, hareketleriyle, düşünerek… evrimi boyunca enerji kullanarak maddeyi, enerjiyi düzenlemekte ve böyle var olmaktadır. Ölümüyle entropiye yenik düşmekte, Organize düzenli hali bozunup canlılığıda, bilincide dağılıp enerjisi doğaya yayılıyor olduğu görülmektedir. Beynimiz bilgiyle evrimleşip bilgiyle düzenlenen ve kendiside bilgi düzenleyen duyuların birleştiği yerdir. Duyu yollarının birleştiği yer olması nöronların birbirine bağlanıyor olmasından anlaşılıyor. Beynimizi ağaçla örneklersek kökleri duyulardır. (Beden Komple bir duyu sistemi görünümünde olup tüm hücrelerimiz, beden kimyamız etkiyen ve etkilenendir) Gövdesi ve dalları beyin sapı ve limbik sistem(İç güdüler, duygular) olup, yaprakları ve meyvesinide bilincin son halini aldığı beynin kabuğu olan ve bütünle çok yoğun organize işleyen bir sistem olarak düşünebiliriz. Bilinç; duyuların duyusu, yine duyularla oluşan hafızanın ve duyularla alınan bilgilerin etkileştiği elektromanyetik, haliyle kuantum alan görünümündedir. Beyinde bilgiler temel olarak beyin hücreleri olan nöronlar ve dallanıp budaklanıp nöronlar arası bağlantıların kurulduğu nörosinaptik bağlantılar düzeninde saklandığı görülmektedir. Temel olarak nörosinaptik bağlantı düzeni bilgilerin saklanımını oluştururken bu yeterli olmamaktadır. Çünkü nörosinaptik bağlantılarda nöroiletici kimyasallar salınmakta ve bu kimyasalların karşı nörona ileti sağlaması için kimyasalların almaçları olan reseptörleriyle bağlanmaları esnasında proteinleri oluşturan möleküllerin elektronlarından foton, ışık salınması gerekmektedir. İşte görsel yolla nöron demetleriyle taşınan görüntü deseni beynin görme alanında aynı desende nörosinaptik bağlantıların eş zamana yakın ateşlemeleriyle, nörosinaptik çoklukta aynı deseni 3 boyutlu oluşturuyor görünmektedir. İşte protein yapısının möleküllerinin enerji düzeylerine görede hem renkli görme oluşmaktadır.(şimşekle oluşumuyla aynı) Seste benzer bir şekilde oluşmaktadır. Salınan kimyasalların reseptörlerle birleşmesi esnasında oluşan genleşme ve ısı nörosinaptik çokluğun eş zamana yakın düzeninde ses dalgalarına dönüşmekte olduğu anlaşılmaktadır.(Gök gürültüsü oluşumuyla aynı durum) Şöyle bir soru beliriyor bu durumda; Bütün snapslarda bu olaylar oluyosa duyu ayrımı nasıl oluyor? Örnek olarak görüntüyü ele alırsak her şey görüntü olmazmıydı? Burda nörosinaptik bağlantılar düzeni ve enerjisiyle düzenli bir eş zamanlama olması gerekmekte olduğu anlaşılmaktadır. Peki tüm bunlar gören, duyan kısacası algılayan nedir? Cevap olarak zamanda sürüp giden organize bir sistem olan, sistem organizasyonunun bütünlüğüdür. Temel olarak elektriksel, elektromanyetik bir etkileşim olan sistemimizin kendisi olarak görünmektedir.(‘’Bilinç ve canlılık nedir?’’ yeni kitabımdan derlemedir)

Yunus Ilik 3 yıl önce 0