Evreni büyüten karanlık enerji evreni yok edebilir mi

Maxwell 14 Mayıs 2020
    Niye yanlış olsun ki bir balon üzerindeki iki nokta arasındaki boşluk balon genişledikçe artar. Sizin dediğinize göre evrenin dış kısmı sadece genişliyor. Asıl evren genişlemiyor
    Maxwell 14 Mayıs 2020
    Karanlık enerji kütleçekiminin tam tersi bir şekilde itme özelliği gösterir. Bu da evrenimizin genişlemesini sağlar.
    Maxwell 14 Mayıs 2020
    Karanlık enerji arttıkça ve evrenimizin genişledikçe güneş dünyadan galaksiler birbirlerinden uzaklaşmaya başlayacaktır bu da uzay boşluğunun ve karanlık enerjinin artmasına sebep olacaktır.karanlık enerji bizi atomlarımıza ayrılabilecek duruma getirilebilir.
    Maxwell 14 Mayıs 2020
    Veya ısı düşmesi sonucu donabiliriz
    Maxwell 14 Mayıs 2020
    Ya da karanlık enerji tersine dönüq bizi bir noktaya hapsedebilir..
    Maxwell 14 Mayıs 2020
    Ama evrenimizin 12 milyar yıl daha yaşayacak (çünkü evren 12milyar yıldır ışık hızıyla genişliyor)
    En azından
    Maxwell 14 Mayıs 2020
    Evrenin genislemesi galaksilerarasi gibi kutlelerin olmadigi yerlerde mevcut.Gunes Dunya arasi Bu nedenle artmaz
    Buna makaleye dayanarak konuşmuştum
    Maxwell 14 Mayıs 2020
    makalede gunes dunya arasi mesafe genislemeden dolayi artiyor diyorsa, makaleyi cope at derim
    morgan 14 Mayıs 2020
    ay neden uzaklaşiyor o zaman mesafe artmiyorsa.
    dünya güneşten uzaklaşir her yıl 25 meyremiydi neydi
    ribozom 14 Mayıs 2020
    bunun genislemeyle ilgisi yok. bu konuda israr eden caner taslaman da madara olmustur.
    morgan 14 Mayıs 2020
    Sunu kabullenmemiz lazim. mikro,mezzo,makro ve hatta bunlarin arasidaki olceklerde bazi kuvvetler digerlerini yener , ve onlar etkili olur. g.cekirdek kuvvet, z.cekirdek kuvvet, elektromanyetik kuvvet, kutlecekim , van der Waals kuvvetleri, coulomb kuvveti ve pek cok kuvvet, buyuklukler ve ortamdaki bileskelerden dolayi baskin cikarlar. Evren genisler, galaksilerdeki cisimler arasi bu genislemeden etkilenmez. kiminde nukleer reaksiyonlardan dolayi madde kaybi olur, kuytlesi ve dogal olarak momentumunda azalma olur, dusuk mesafe kaybi/artisi kaydedilir.ama genisleme buna neden degil.
    morgan 14 Mayıs 2020
    ben o kadar emin değilim.kerem koçak pek derine inmedi.videoyu izlemiştim ama pek tatmin olamadim.çünkü ; galaksiler kara madde içinde birbirimden uzaklaşiyor.yani uzayın o siyahi zaten kara madde.kara enerji ise o siyahin dişinda bir duvar.hücre zarı ve hücre duvarı gibi.polemiğe girdiler amac doğruyu bulmak olmaliydi
    ribozom 14 Mayıs 2020
    Bu konunun tartisilmasi gereksiz. Bilim dunyasi bunu ispatladi, formullerle, ispatlarla sundu .Taslaman evren genislerken galaksilerdeki cisimler birbirinden uzaklasir dedi. Kerem Kocak da anlatmaya calisti.Taslaman fizikci degil zaten.
    morgan 14 Mayıs 2020
    şişen evrenin veya artan kara madde yoğunluğunun yıldızların çekim gücüne kuvvet uygulamadığını nasıl söyleyebiliriz ki?çünkü; karanlik enernin şiddeti artıyor diye okumuştum hatirladiğim kadarı ile.onun için kara enerjinin yoğunluğu artıyor bir şekilde demek bu.
    ribozom 14 Mayıs 2020
    Soylemeyiz , zaten kara madde Bu sekilde hesaplaniyor, kara enerjinin ise bununla ilgisi yok
    morgan 16 Mayıs 2020
    yani kara enerjinin şiddeti artiyorsa kara maddenin de artiyor olabilir.ve bunlardan biri negatif diğeri pızitif kütleli olabilir.böylece kara madde cektikce kara enerji iyce hızlanarak kaçiyor.çünkü; ters etkilerler birbirlerini.kara madde ortaya çöküp kütlesi ile kara enerjiye asiliyor olabilir.kara enerji de o cektikçe ters tepki verecek haliyle evren gittikçe hızlanarak şişecek.kısaca yazdım.anti maddenin nereye gittiği sorunu da ortadan kalkiyor.çünkü ; bunlar gözümüzün önünde.bir yere gitmediler.başta ki madde anti madde çarpişmasindan kara madde dibe çöktü.kara enerjiyi ise itti.
    ribozom 16 Mayıs 2020