• +2

    enerji yok edilebilirmi

    FiZiKAdamı 26 Ağustos 2019
  • 0
    Enerji yok edilemez. Hiç yoktan, var da edilemez.
    Hep vardır. Olacaktır. Sadece kullanımı değişir.
    Bizim çeşitli isimlerle ve yöntemlerle adlandırdığımız enerji çeşitlerinin tamamı aslında tektir.
    Potansiyel, kinetik, ısı, sürtünme, mekanik, kayıp vs.vs. hepsi enerjinin bulunma ve kullanımına göre durumu tanımlayan terimlerdir.
    Bu yüzden enerji kullanımında, bir türden bir başka tür tanıma geçebiliyoruz. (Örneğin, Buhar enerjisinden, elektrik enerjisi üretimi ile hareket veya ışık veya ısı gibi...)

    Varsayım olarak, enerjinin çok küçük birimlerden oluştuğu düşünülüyor. İlk enerji kanunları (termodinamik) buhar makinesinin gözlenmesinden ilham aldığı için gelişmiş olsalar da, sadeliği sayesinde enerjinin temel ilkelerini ve özelliklerini içermektedir.

    Buna göre özet olarak, enerji, bu küçük birimlerden (kuanta) oluştuğu için ve bu birimler özdeş olduğundan dolayı bir akışkan gibi tepki vermektedir.

    Bizim "iş" dediğimiz tüm süreçler (enerji türleri) bu açıdan ele alındığında, tamamen bir eşitlemedir.
    Bu paketçiklerin - birimlerin çok olduğu bölgelerden, az oldukları bölgelere doğru homojenleşme-eşitlenme eğilimi sürekli vardır.
    Burtay Mutlu (shibumi_tr) 26 Ağustos 2019
  • 0
    Bugün bildiklerimizle enerjinin varlığını tanımlıyoruz. Peki ya enerji sandığımız şey bambaşka bir tanıma sahipse?
    ümit toma 26 Ağustos 2019
  • 0
    Enerji hakkında biraz beyin fırtınası yapmak adına yazıyorum. Piyanoya oldukça hevesliyimdir. Bilgisayarıma kurduğum bir programla bir şeyler çalarken hoparlörü üzerinde bir karınca gördüm. Haliyle tek dinleyicim olan karınca kardeşe bir şeyler çalmak istedim. :) Her tuşa dokunduğum da hoparlör titreşiyor ve karınca kardeş sürekli yön değiştiriyordu. Bir süre sonra anladım ki benim duyguduğum, bana güzel gelen o müzik karınca kardeş için bir deprem etkisiydi. Ve aklıma gelen bir fikirle, acaba belli notaları çalsam karınca kardeşi istediğim yöne doğru yürüyebilir miyim dedim. Uzun bir uğraşan sonra bunun pek mümkün olmadığını anladım. Fakat aynı zamanda belli notaları sürekli çaldığım da ise karınca kardeşin hiç tepki vermediğini gördüm. Hoparlör titrediği halde sanki karıncaya göre durağandı. Hiç bir şey yok gibi yoluna devam ediyordu aynı yönde. Düzeni bozan tek bir nota çaldığımda ise yine kafası karışıyordu karınca kardeşin. Hikaye biraz uzun oldu kusura bakmayın :) umarım az da olsa bir kıvılcım düşmüştür fikirlerinize
    ümit toma 27 Ağustos 2019
  • 0
    Şu an bile, bu konuya çok zaman ayırmış biri olarak, "Enerji nedir?" sorusuna net bir cevap bulamadım. Kimse bilmiyor. Var.
    Var olduğu ve işlevi biliniyor ama mahiyeti bilinmiyor.

    Karıncanın durumuna gelince, yorum yapamam ama duyma eşiği bizimkinden farklı olabilir. Ya da çok korkmuş. Belli notalarla böcekleri yönlendirme fikri çok cazip. Pek başarılı olmasa da bazı, ultrasonik karınca kaçırıcı malzemeler var.
    Başarılsa, belli bir tarım bölgesindeki zararlı haşerat için kullanılabilinirdi. Böcek ilaçlarından çok daha iyi olurdu.
    Burtay Mutlu (shibumi_tr) 27 Ağustos 2019
  • 0
    Şibuminin, Ümit Toma'nın paylaştığı hikâyeden çıkardığı sonuca bakar mısınız...

    :-)

    Toma demeye getiriyor ki, enerjinin farklı frekanstaki titreşimleri, farklı canlılar tarafından algılanabilir...

    Belki farklı boyutlar, farklı bedenler, farklı algılar falan falan...

    Yáni sicimler üzerinden tartışılıyor tabi bunlar ama şibuminin o hikâyeden böcek ilacı çıkarımı, net efsane...

    :-)

    İroni yapıldığını düşünmeye çalışmak...
    gokhan deveci 28 Ağustos 2019
  • 0
    Belki biraz daha fazlası çıkar karıncadan diye anlatmıştım. Belki de enerjinin ne olduğu değil de ne olmadığını anlatmak için. Fakat dünyanın en iyi fikirleri ilham almak üzerine kuruludur. O yüzden shibumi güzel bir fikir verdi aslında.
    ümit toma 28 Ağustos 2019
  • 0
    Uzay-zaman madde ve enerji bu 3 kavram arasında çok güçlü ilişkiler vardır enerjiyi maddeye veya maddeyi enerjiye dönüştürebilirsiniz normal şartlarda enerjiyi yok edemezsiniz enerji kavramını oluşturan asıl etmen Uzay zaman dır madde ve enerji bunların türevidir eğer Uzay zamanı kontrol edip var edip veya yok edebilirsek enerjiyi var edip yok edebiliriz
    Rick Sanchez 28 Ağustos 2019
  • 0
    Deveci ; böcekleri uzak tutmak için harcanan emek ve masraf çok yüksek. Sırf Afrika'da toplanan yıllık ürünün yarısı kötü depolama sonucu böcek ve haşerat yüzünden ziyan oluyor.
    Evlerde karıncalarla derdi olanlarda vardır. Bu zararsız yaratıkları öldürmeden uzak tutmak ise çok zor. Tarım zararlıları için durum daha vahim.
    İlaçlama ve gübreleme için kullanılan kimyasallar, hem doğayı, hem insan sağlığını tehdit ediyor. İhracatı da :-)
    Eğer duyma-algı eşikleri farklılıklarından dolayı böcekleri, ilaç kullanmadan bir bölgeden uzak tutmak mümkün olsa (meyve, sebze bahçeleri) ürün miktarı ve kalitesi çok daha yüksek olur.

    Sayın Ümit Toma, bir deney gözlemini paylaşmış. Burada ilginç olan, karıncanın bazı tonlara tepki vermemesi. Bazılarında ise hareketinin değişmesi.
    Çünkü karıncalar, koku feromenleri ile haberlerşip organize olurlar.
    Ses veya titreşime tepki vermeleri üzerine fazla kaynak yok.

    Bu arada deveci'nin ironisi ( ...yapıldığını düşünmeye çalışmak...?) çoktan gerçekleşmiş.
    Birileri düşünmeye çalışmamış, sadece düşünmüş.
    https://www.merterelektronik.com/Ultraasonic-Karinca-Kovucu,PR-46723.html
    Burtay Mutlu (shibumi_tr) 28 Ağustos 2019
  • 0
    şibumi,

    Karınca kovucuya bağlamışsın bu kezde...

    Adamın ne söylediğini anlamadığın gibi benim ne söylediğimide anlamadın.

    Toma karıncayı ve notayı kullanarak bir analoji yaptı ve sen bunun bir analoji olduğunu anlamadın ve anlattıklarının analojiyle hiçbir âlâkası yok.

    İroni ifadesinide bunun için kullandım. Bunuda anlamadın.

    Karıncaların veyá böceklerin ses dalgalarıyla veyá elektromanyetik dalgalarla bir çeşit ilişkileri olabileceğine veyá olamayacağına dáir bir imáda da bulunmuş değilim ki konuylada bir ilgisi yok záten.
    gokhan deveci 28 Ağustos 2019
  • 0
    Burtay Bey
    Demissiniz “0Şu an bile, bu konuya çok zaman ayırmış biri olarak, "Enerji nedir?" sorusuna net bir cevap bulamadım. Kimse bilmiyor. Var.
    Var olduğu ve işlevi biliniyor ama mahiyeti bilinmiyor.”
    Kesinlikle katiliyorum.Hatta maddeyi dahi ayni sekilde dusunuyorum.
    morgan 28 Ağustos 2019
  • 0
    Sayın deveci, haklısınız.
    Yazdığınız şeyleri ve neleri kast ettiğiniz hakikaten "hiç anlamıyorum"...
    En iyisi, siz yorumlarınızı "beni görmezden gelerek" yazın.
    Burtay Mutlu (shibumi_tr) 28 Ağustos 2019
  • 0
    Sayın morgan, en azından maddenin bir temeli var; Enerji... Üstelik elle tutulur bir yanı da var. Ama daha derine inince, madde içinde aynı soru , bence de, karşımıza çıkıyor.
    Burtay Mutlu (shibumi_tr) 28 Ağustos 2019
  • 0
    şibumi,

    Anlayamıyorsun doğru ama anladıklarınıda çalıyorsun.

    Ve anladığın düşüncelerimi çalıp kendi düşüncelerinmiş gibi satıyorsun.

    Ve benden çaldığın belli olmasın diye, geçmiş tarihli bir postunda bu düzeltmeleri yapıyorsun.

    Düşüncelerimin çalınmasıyla ilgilenmiyorum neyse ki...

    Ki onları satmak ki bir düşüncem olsaydı, burdan paylaşmazdım.

    Ama ahlaksızlık beni rahatsız eder her dáim...

    Bu arada Şibumi'yi okuduğumda henüz yıl 2000 olmamıştı muhtemelen...

    Hatırladığım kadarıyla çok yetenekli, akıllı ve ahlaklı bir adamın hikâyesiydi...

    Düşündümde sana bu lákap ile hitáp etmek doğru değil.
    gokhan deveci 28 Ağustos 2019
Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.
İSTATİSTİKLER

4.632 soru

27.427 cevap

30.087 kullanıcı

Giriş Yap