0

ATOMDA OLAY UFKU

İSİMSİZ 4 yıl önce 5
0

Olacağının da... Atom içindeki boşlukları, (çekirdek, elektron arası), çekirdeki içi boşluklar (gluon ağları alanı) ve proton -nötron içi boşluklar (kuarklar arası) , tüm atomun %99'undan fazlasının boş olduğunu gösteriyor. Oysa sizin Planck ölçeklerinde yakınlaşmanız lazım. Çembersel hareketin nedeni, uzay-zaman dokusunun çökmesi (ya da bana göre düşük basınç alanı, aynı sonuca tekabül ediyorlar) ... Hiç bir atom bu kadar yoğun çökme alanı oluşturamaz. Zaten tekillik dediğimiz olgu, tüm enerjinin özdeş ve "titreşimsiz" olarak toplandığı bir alanı işaret ediyor. Titreşim olmayınca boyut yok. Yani enerji paketçikleri (kuanta'lar) arası boşluk yok. Tamaen temas halindeler. 1Planck Mesafesi bile. Oysa en küçük atom bile binlercce Planck mesafesinde... Yani atom tekillik oluşturamaz. Tekillik yok ise, yeterli çökme (düşük basınç alanı) olamaz. Yeterli çökme alanı olmayınca, uzay-zaman dokusundaki eğim, fotonu hapsedemez. Fotonun karadelikten çıkamamasının nedeni, kütle çekim alanının onu bırakmaması değil. Bu kütle çekim alanının , fotonun izlediği yolu bükmüş olması. (Bir çukur veya tümsek aynadan, düz bir çizgiyi gördüğünüz gibi. Çizgi hala düzdür ama çizgiden yansıyan ve koordinatlarını veren fotonlar artık düz değildir.) Dokudaki bükülme, karadelik olay ufku ile aynı paralel düzleme ulaştığında, fotonun çıkış şansı kalmıyor. ( Ö.Faruk Ekdi arkadaşımız bu konuda epeydir çalışıyordu. Eğer takip ediyorsa, güzel katkıları olabilir.) Eğer haklı olsaydınız, Cern'de yüksek enerjili parçacık çarpışmalarından sonra oluştuğu (Çok küçük olduğu için ışıma ile bozunan ama bir tanesinin şans eseri büyüyüp dünya'yı yutmasından da korkulan) düşünülen karadeliklerden söz edildiği gibi, fotonları yutan atomlardan da söz ederlerdi. Uzayda böyle bir durum olsa, bunun da saptanabileceğini düşünüyorum... İkinci olarak +/- olayına girerseniz, sanal parçacıklardan ve hatta sanal kütleden söz etmek gerekecek. Dolayısı ile de takyonlardan... Bu konuda varsayımlar var ama bilgim yetersiz düzeyde düşük. (Not: Yazarken küçük harf kullanabilirseniz...Okunması daha rahat olur yazılarınızın)