ATOMDA OLAY UFKU

İSİMSİZ 12 Haziran 2019
    KARADELİKLERDE IŞIK ÇEMBERSEL HAREKET YAPABİLİR Mİ DİYE SORMUŞTUM VE YAPIYORMUŞ BUNA DA OLAY UFKU DENİYORMUŞ. BU DURUMA ATOM DÜZEYİNDE BAKARSAK MESELA BİR PROTONU ELE ALALIM. PROTONUN KÜTLESİ VAR VE KÜTLE ÇEKİMİ VAR. ÖYLE KÜÇÜK BİR MESAFEDEN VE DOĞRU AÇIYLA BİR FOTONU PROTONA YOLLARSAK ÇEMBERSEL HAREKET YAPTIRABİLİR MİYİZ? EĞER YAPABİLME GİBİ BİR DURUM MÜMKÜNSE O ZAMAN YİNE MİSAL PROTON İÇİN DE BİR OLAY UFKU SÖZ KONUSU OLMAZ MI?
    İSİMSİZ 12 Haziran 2019
    Karadeliklerdeki çökme alanı çok dik. Bu yoğunluğundan kaynaklanıyor.
    Atomlarda bu derece yoğunluk yok. İstediğiniz açıyı verin, herhangi bir olay ufku söz konusu olamaz.
    GXM1XM2/D^2 FORMÜLÜNÜ DÜŞÜNELİM. VARSAYIYORUM KARADELİKLERDE BU D 30KM G VE M2 Yİ AYNI KABUL EDELİM G SABİT, M2 IŞIK KAYNAKLI KÜTLE, M1 DE KARADELİK KÜTLESİ OLSUN. ÇOK BÜYÜK Bİ SAYI ÇIKACAĞI KESİN. ATOM İÇİN KÜTLE ÇOK KÜÇÜK AMA MESAFE DE O KADAR KÜÇÜK OLMALI Kİ PAYA NEGATİF ÜS POZİTİF GEÇER. BU MANTIKLA HALA OLABİLİR DİYORUM FORMÜL GEREĞİ. ÇÖKME ALANI ÇOK DİK DİYORSUNUZ. DOĞRU İŞTE O YÜZDEN ÇAPI 30KM OLAY UFKU OLUYOR. AMA BURADA BAHSEDİLEN ŞEY ÇEMBERSEL HAREKET YANİ O ÇEKİM KUVVETİNİN DENK GELDİĞİ MESAFE GEREK BUNU ŞİMDİ İZAH ETMİŞTİM DOĞRU AÇIYLA VE MESAFEYLE GİRİLDİĞİNDE OLAMAYACAĞININ İSPATINI KİMSE YAPAMAZ
    İSİMSİZ 13 Haziran 2019
    Olacağının da...

Atom içindeki boşlukları, (çekirdek, elektron arası), çekirdeki içi boşluklar (gluon ağları alanı) ve proton -nötron içi boşluklar (kuarklar arası) , tüm atomun %99'undan fazlasının boş olduğunu gösteriyor.
    Oysa sizin Planck ölçeklerinde yakınlaşmanız lazım.

Çembersel hareketin nedeni, uzay-zaman dokusunun çökmesi (ya da bana göre düşük basınç alanı, aynı sonuca tekabül ediyorlar) ... Hiç bir atom bu kadar yoğun çökme alanı oluşturamaz.

Zaten tekillik dediğimiz olgu, tüm enerjinin özdeş ve "titreşimsiz" olarak toplandığı bir alanı işaret ediyor. Titreşim olmayınca boyut yok. Yani enerji paketçikleri (kuanta'lar) arası boşluk yok. Tamaen temas halindeler. 1Planck Mesafesi bile.
    Oysa en küçük atom bile binlercce Planck mesafesinde...

Yani atom tekillik oluşturamaz. Tekillik yok ise, yeterli çökme (düşük basınç alanı) olamaz.
    Yeterli çökme alanı olmayınca, uzay-zaman dokusundaki eğim, fotonu hapsedemez.

Fotonun karadelikten çıkamamasının nedeni, kütle çekim alanının onu bırakmaması değil. Bu kütle çekim alanının , fotonun izlediği yolu bükmüş olması. (Bir çukur veya tümsek aynadan, düz bir çizgiyi gördüğünüz gibi. Çizgi hala düzdür ama çizgiden yansıyan ve koordinatlarını veren fotonlar artık düz değildir.)

Dokudaki bükülme, karadelik olay ufku ile aynı paralel düzleme ulaştığında, fotonun çıkış şansı kalmıyor. ( Ö.Faruk Ekdi arkadaşımız bu konuda epeydir çalışıyordu. Eğer takip ediyorsa, güzel katkıları olabilir.)

Eğer haklı olsaydınız, Cern'de yüksek enerjili parçacık çarpışmalarından sonra oluştuğu (Çok küçük olduğu için ışıma ile bozunan ama bir tanesinin şans eseri büyüyüp dünya'yı yutmasından da korkulan) düşünülen karadeliklerden söz edildiği gibi, fotonları yutan atomlardan da söz ederlerdi.

Uzayda böyle bir durum olsa, bunun da saptanabileceğini düşünüyorum...

İkinci olarak +/- olayına girerseniz, sanal parçacıklardan ve hatta sanal kütleden söz etmek gerekecek. Dolayısı ile de takyonlardan... Bu konuda varsayımlar var ama bilgim yetersiz düzeyde düşük.

(Not: Yazarken küçük harf kullanabilirseniz...Okunması daha rahat olur yazılarınızın)