Evreni kim yönetiyor? (Belirliyor?) Kütleçekimi mi? Işık Hızı mı?

Burtay Mutlu (shibumi_tr) 09 Ağustos 2018
    Evrende geçerli fizik kuallarını belirleyen ve biçimlendiren ana etmen nedir? Hangisidir? Kütleçekimi, en zayıf kuvvet olmakla beraber, erimi en güçlü (çok uzak mesafelere kadar etkisi olan) olan temel kuvvet. Diğer temel 3 kuvvet, binlerce kez daha güçlü olmalarına rağmen etki mesafeleri çok kısıtlı.

Kütleçekiminin diğer kuvvetleri de biçimlendirdiği düşünülüyor.

Diğer yandan ışık hızı , gözlemcinn durumundan bağımsız olarak, evrensel bir değişmez. Bir bakıma bildiğimiz tüm evrensel sabitler ki bunlar olgular arasındaki ilişkilerde geçerliler, bu hıza bir şekilde bağımlı. Zaman, bile Işık hızı sınırı ile bağlantılı...

Sizlerin bu konudaki fikirleri nedir?
    Burtay Mutlu (shibumi_tr) 09 Ağustos 2018
    Aslına bakarsanız bütün temel kuvvetler birbirleri ile girintili çıkıntılı haldeler bunu uzun uzun anlatmaya gerek yok.
    Ben evreni ve fizik yasalarını kendimce limtlere bağlıyorum yanı evrenin alt ve üst limitleri bunlara evrenin çalışma aralığıda diyebiliriz.

Şuan a kadar bu limitleri saptadım ör. Işık Hızı , 142 nanilyon derece bunlar evrenin üst limitleridir yani bunların üzerine çıkarsanız evrenimizdeki fizik kuralları işlememeye başlıyor.
    Alt limete örnek olarak ta Sıfır kelivin örneğini verebilirim. tabi ilerki zamanlarda bu limitlerin sayısı artabilir veya azalabilir bunu bilemem ama evrenin çalıştığı bir limit aralığı olduğunu düşünüyorum.
    Muhammed TAYLAN 16 Ağustos 2018
    düzeltme üst limite 142 nanilyon derce demiştim tam olarak üst sıcaklık 1.417×10^32 K dir yani bu sıcaklıktan yayılan ışığın dalga boyu 1 Planck uzunluğu kadardır.
    Muhammed TAYLAN 16 Ağustos 2018