0

sayın burtay bey aslında bu başlığa fikirlerimi yazmayacaktım çünkü burda fikirlerimin pek doğru karşılandığını zannetmiyorum tepkide görmüşlüğüm oluyor bazen ama yinede yazacağım belki fiirleri değiştirebilirim diye herşeyden önce kütleçekim alanı evrenin olaylarının sergilendiği bir tiyatro sahnesi gibidir kütleçekimin olmadığı bir evren evren olamaz bizim evrenimizde bana soracak olursanız kütleçekim herşeyden önce bir dilbilimci gibi yaklaşılması gereken bir konu bana göre türkçeyi ele alalım kulandığımız kipler (ekler ) kelimelerimize şekil veriyor ben kütleçekim kuvvetinin bir fiil gibi işlediğini düşünyorum bu fiile gelen ekler ise parçacklra nasıl davranması gerektiğini söylüyor tabi bu konu geliştirilmeye açık bir konudur ama standart mode ötesi bir fizik gerekli bizim için . kütleçekim belkide kuantum mekaniği ve genel görelilikteki ortak olduğu kesin olan bir kavramdır kütleçekim kuvvetinin neden bu kadar zayıf olduğunu merak edyosanız buna fizikte 'hiyerarşi problemi ' adı verilir ve türkçe kaynak yok denecek kadar az ingilizcenizin olması gerekli bu konuyu araştırmanız için problem basitçe şunu söylüyor kütleçekim kuvveti neden elektomanyetik kuvvetten 10^-39 kat daha küçük bunun önce çözüme ulaşması gerekli bu olay tam tersine dönse ne olurdu ? bu soruyuda sormak gerekli aslında sorulacak bir soru olmazdı çünkü izde var olamazdık sandalyelerimizdeki atomlar bizi öyle br derecede birbirne çekerdiki dünyamız bile karadelik olabilme noktasına gelirdi tabi diğer tanımladığımız en büyük yıldızlar bile 1 milyon yıl ömüre sahipken en az 4.5 milyar yıl yaşayacaklardı fizik yasaları belkide kuantum düzeyinde bilginin okunmasını o kadar zorlaştıracaktı ki sanki bilgi yok oluyor diyecektik bana göre kütleçekimi ileten parçacıklar gravitonlar gerçekten var ve evrenimizin bebeklik dönemine bilgisi olmayan parçacıklardan biri varolan hayalet bir parçacık olabilir gravitonları gözlemleyemeyiz ama sadece etkilerini gözlemleyerek varlığı hakkında fikirde bulunabiliriz bana göre kütleçekim sadece fiziktel bir parçacık katalizöründen ibarettir etkileşimleri enejiyi koruyarak ve parçaıkların daha hızlı etkileşmesini sağlayarak olayların daha kısa zaman aralığında gerçekleşmesini sağlar tıpkı enzimler gibi enzimler kimyasal tepkimleri hılandırır ve aynen çıkarlar sadece tepkimeyi hılandırma görevler vardır saygılarımla .....

hüseyin can 5 yıl önce 0