su hidrojen NH3 CH4 gibi elementlerin ultraviole ışınları ve şimşek çarpması gibi şoklar sonrasında aminoasitler oluşmaya başladı sonrasında sırayla organik moleküller, kompleks bileşikler ve hücre öncüsü canlılar ortaya çıktı. böylece ilk canlı olusumu gerçekleşmeye başladı Böyle bir yazı okudum gerçeklik payı varmıdır ?

Osman AKÇAKAYA 22 Mayıs 2015
    Yazının kaynağını paylaşabilir misiniz? Konumu dikkatimi çekti inceledikten sonra cevap vereceğim.
    Sıraceddin EKER 22 Mayıs 2015
    oguzhan kanat 22 Mayıs 2015
    Ahmet Yılmaz 22 Mayıs 2015
    Oluşumlar doğru ama canlılığı açıklamak için hala yeterli değil.
    Burtay Mutlu 23 Mayıs 2015
    ''su hidrojen NH3 CH4 gibi elementlerin ultraviole ışınları ve şimşek çarpması gibi şoklar sonrasında aminoasitler oluşmaya başladığını öne sürüyolar ,fakat benim anlamadığım bişey var doğada sadece su NH3 ve CH4 gibi organik maddelerin temel yapıtaşlarımı bulunuyor? benim fikrimce bu deneyin kanıt sayılabilmesi için deneye doğadaki tüm maddeleri dahil etmeleri gerek. Bir örnek verecek olursak ; mercimek ile suyu aynı kaba koyup ısıtırsak çorbadan başka birşey elde edebilirmiyiz ? yani demeye çalıştığım deneye sadece oluşturmak istediğimiz maddenin bileşenlerini katarsak en muhtemel sonuç beklediğimiz madde olur.
    ömer 23 Mayıs 2015
    deneyi tasarlayanlar ilkel atmosfer ortamında bulunduğunu düşündükleri gazları ( saydıklarınız su metan vb.) kullanmayı uygun görmüşler. deney sonucu organik molekül oluştu demek biraz göz boyama burada. zira metan zaten organik, kaldıki bu moleküllerden organik molekül oluşması son derece normal. Organik molekül demek canlı demek olmadığı için önemli olan cansız maddenin canlıya dönüştüğü anda ne olduğu. onuda kimse bilmiyor.
    murat sayın 23 Mayıs 2015
    Deney kimyasalları jeolojik verilerden sağlanmıştı. Ayrıca en bol elementlerden ve bileşiklerden oluşması doğal olarak kabul edilmişti. Yani kullanılan malzemeler tercih konusu bir göz boyama değildi. Sonuç buydu... Ama Murat Sayın gibi onlarda bunu "canlılık için yeterli" bulmuyorlar. Sadece sonuç'un sebeplerinden biri olarak ele alınıyor. Şu an içinde, elimizdeki en somut veri bu... Bu, bu kadar belirsiz iken, diğer parçalarında yapboz'un ne kadar eksiğiz, düşünün.
    Burtay Mutlu 24 Mayıs 2015