• +1

Fizikte geçen "bilgi" terimi nedir? Karadeliklere düşen cisimlere ait bilginin korunması ya da kaybolması neyi ifade etmektedir?

Supernova 27 Kasım 2017
    "Kütlenin ya da nesnenin varlığını sağlayan ve biçimlendiren, ilişkilerin ve bağlantıların kısaca sistem içi durumu tarif eden bağlantılar ve aynı nesnenin diğer nesnelerle olan ilişkilerini tanımlayan baglantılar" diye düşünüyorum.
    Bir bakıma, nesnenin o anlık fotoğrafının 1 ve 0 şeklindeki dijitalleşmiş hali. Anladığım bu...
  • +1
    Bilgi bir parçacığın ya da parçacıklar bütünü ( ben, sen, dünya, yıldızlar vs.) hakkındaki tüm fiziksel bilgilerdir. Örneğin bir parçacığın hızı, konumu, sıcaklığı, titreşimi, enerjisi vs bilgiyi tanımlar. Kuantum fiziğine göre bu bilgiler hiç bir zaman yok edilemez. yani vücudumuzdaki tek bir atomun bile geçmişini 13,8 milyar yıl öncesi büyük patlamaya kadar hesaplayabiliriz çünkü o bilgiler asla kaybolmamıştır. Tabii ki şu anki teknoloji ile bu mümkün değil ama kuantum fiziği bize her ne olursa olsun bu bilgilerin izinin sürülebileceğini söylüyor çünkü bilgi, parçacık ya da cisim bir karadeliğe düşse bile asla yok olmuyor ve geriye doğru takip edilebiliyor.
    Stephen Hawking ise geliştirdiği teori ile fizik dünyasının ortasına bombayı attı. Hawking'e göre karadelikler devamlı olarak Hawking ışıması nedeniyle kütle kaybediyorlardı. Karadeliklerin yuttukları maddelerin bilgisi karadeliğin içinde saklı olsa bile "Hawking ışıması" sonucunda karadelikler kütle kaybettikleri için bir gün tamamen ortadan yok olacaklar ve böylece yuttuğu maddelerin bilgileri de karadelikle birlikte yok olacaktı. Bu kuantum fiziğine tamamen tersti ve bu durumun kabul edilmesi demek tüm fizik kurallarının baştan yazılması anlamına geliyordu. Bilim dünyasında bununla ilgili tartışmalar hala devam etmektedir. Bir çok ünlü bilim adamı bu konuda Hawking' e karşı tavır aldılar ve bilginin yok olmayacağını iddia ettiler. Hawking, karadeliğin yok olması ile birlikte bilginin de ortadan kaybolacağını iddia ediyordu. Son zamanlarda ise Hawking ve bir kaç bilim adamı, karadelik ortadan yok olsa bile yutulan tüm maddelerin bilgisinin bir şekilde radyasyon olarak uzaya yayıldığını ve geri dönüşümünün mümkün olabileceğine dair bazı açıklamalar yaptılar.

Konu özetle budur.
    Mehmet Ali 27 Kasım 2017
    Mehmet Ali, Hawking Işıması ile bilgi yok olmaz foton ve enerji olarak olarak evrene geri kazandırılır korunur. Aksine Hawking Işınımından önce kara deliğe düşen bilginin tam olarak kaybolacağı düşünülürdü.
    venividi 27 Kasım 2017
    Venividi,

Aksine, Hawking bu teoriyi ortaya attığında Hawking radyasyonu sonunda bilgi elde edilemeyeceğini, karadeliğin yok olmasıyla bilginin de yok olacağını söylemişti. Bu konudan yıllar sonra ortaya attığı yeni teorilerde, karadelik ortadan yok olduktan sonra bile içerdiği bilgiye erişilebileceğine dair açıklamalar yapmıştır.
    Mehmet Ali 28 Kasım 2017
    Bilgi burada üç boyutlu yapıdan çıkarken, 2 boyutlu olarak, 2 boyutlu karadelik alanına dahil oluyor.
    Ki bu da çok normal aslında. (Çünkü bildiğimiz kütlede, 2 boyutlu alanlardan türeme gibi gözüküyor.)
    Her hangi 3 boyutlu bir nesnenin noktasal izdüşümlerini alıp, 2 boyutlu hale getirebilirsiniz. Mesela, "küp" çiziniz kağıda... Çizdiğiniz şekil 3 boyutlu mu, 2 boyutlu mu?
    Bu çizdiğiniz şekil, birebir örnek ise, size küp ile ilgili alan, hacim bilgilerini verir mi, vermez mi?
    Ve bu çizimi sayısallaştırabilir misiniz, bilemez misiniz?
    @Ömer ( Karanlık Profil ) , uzun zamandır karadelikler ve çökme açıları üzerinde araştırıyorsun. Hatta en son olarak "3 uzamsal boyut eğer ca^0 > 90 olursa uzamsal boyut sayısı 2 ye düşüyor... :)" şeklinde ulaştığın sonucu ifade etin.
    Belki çalışman bitmediği için paylaşmıyorsun ama en azından, bu konuyu içimizde en fazla deşmiş olanlardansın.
    Bu yüzden, "Yorumların ve değerlendirmen nedir?" Merak ediyorum.
  • +1