1

Ne cevaplar verilecek bende merak ediyorum. Hareket yok ise Zaman'da yoktur. Zaman, hareketin miktar ölçüsüdür. Hiç kıpırdamadığınızda bile hareket vardır. Çünkü evrenin genişlemesi ile gene de zorunlu olarak hareket ediyorsunuz. Evrenin başlangıcındaki, saf, homojen ve düzenli yapıdaki enerjinin hareketi ile enerji birimlerinin karşılıklı ilişkileri sonucu bugünkü karmaşık yapı doğdu. Yani öncesinde, şu anki fizik, kimya yasaları bile yoktu. O saflıkta ve homojen düzenlililikte anlamsızlardı. (Bu kadar yasa nasıl türedi?) Evrenin genişlemesi ile enerji birimleri oe hareket etti ve karşılıklı etkileşimlerle, makro tek düzenden, mikro düzenli sistemleri (çok) oluşturdular. Bugün bir atomdan, galaksiye tüm sistemler, dengeye dayanarak evren homojenliğine dönüş yolu arayan mikro sistemler. Tüm fizik kanunları geçenlerde (bir arkadaş) ifade edildiği gibi denge=eşitlik ifadeleri... Zaman, bu yapılar içinde, enerjinin hareket miktarından başka bir şey değildir. Hareket miktarı veya oranı değişirse, Zaman da değişir. Özel görelilik diyoruz buna... Zaman'ı skalar, yönsüz kabul etmek, onu soyutlaştırıyor. Anlaşılmaz yapıyor. (Bence ana sıkıntı kaynağıda bu...) Sonuçta, Zaman enerjinin hareket eyleminin ölçüsüdür. Bu nedenle, enerji yok ise ne Hareket olur ne de Zaman. (Bu nedenle de hareket-hız'ın 5nci boyut olduğunu düşünüyorum ya...)