Işık yılları dünya yılı olarak nasıl değiştiriliyor? Yani şimdi bizden 2,3 milyon ışık yılı uzak olan bir galaksinin biz 2,3 milyon yıl öncesini mi görüyoruz?

Ahmet Yılmaz 12 Mayıs 2015
    Tam olarak dediğiniz gibi. Işığın hızını günümüzde gerçeğe en yakın şekilde ölçebiliyoruz. Ve bu hızı ölçerken de normal olarak günlük hayatta kullandıģımız uzaklık birimlerini kullanıyoruz. Bunun dışında ilk sorunuza gelecek olursak; galaksilerin, yıldızların kısacası evrende algılayabildiğimiz her maddenin uzaklığını nasıl ölçeceğimizi Hubble bize öğretmiş, ışığın boşluktan gözümüze ulaşana kadar renginde değişiklik olduğunu farketmiştir. Yani evet, her galaksinin geçmişini görüyoruz. Hatta Güneşin bile.
    Şeref Emre Aktuğ 12 Mayıs 2015
    Işıktan hızlı birşey olmadığına göre, bilgi de ışıktan hızlı olamaz. Görüntü de bir bilgidir. Einstein ile Newton'un ters düştüğü yerlerden biridir bu. Bi örnek vermek gerekirse Newton der ki '' güneş birden patlasa bizim güneşin patladığını görmemiz 8 dakika sürer. ( güneş ışığı dünyaya 8 dakikada ulaşıyor ) Ama biz daha güneşin patladığını göremeden güneşin yörüngesinden çıkıp uzaya savruluruz. Einstein ise buna karşı çıkıp bilginin de ışıktan hızlı olamayacağını söyleyip 8 dakika sonra dünyanın yörüngeden çıkacağını söyler. Yani olay tamda sorunuzda söylediğiniz gibi. Ne kadar uzak o kadar eski.