2

Şu anda bildiğimiz tek yöntem ivmelendirmek. Sabit ivme ile sabit yer çekimi oluşturmak mümkün. İki türlü ivmelendirme var. Ya uzay gemisinin hareket doğrultusunun ters yönüne doğru bir kütle çekimi oluşturulacak... Uzay gemisinin buna göre dizayn edilmesi ile özellikle uzun yolculuklar için ideal bu yöntem. Ya da rotasyonal ivme ile (özellikle sabit uzay istasyonları gibi) kendi merkez ekseni etrafında döndürülerek oluşturulan ivme. Bu durumda uzay gemisinin bütün yanal yüzeyi zemin olacak. Geniş bir alan sağladığı için cazip. Böylece sağlanan merkezkaç ivmesi, kütleçekimi gibi iş yapacaktır. Bunlar şu anki teknolojimizle yapılabilen ve uygulanabilen çözümler. Ancak yapılan geminin sağlam olması ve bu ivmelendirmeye dayanacak-parçalanmayacak kadar sağlam olmasıda önemli ki bu da masraf-maliyet artırdığı için şimdilik her işte kullanılmıyor. Bence şu an buna uygun teknolojimiz olmasa da bir diğer olasılık daha var. Fantastik Bilim -Kurgu olarak; Özel bir frekans ve yoğunlukta elektromanyetik dalga oluşturabilirsek, bu dalganın fotonları ile kütleli "temel parçacıklar düzeyinde" tek yönlü itme sağlanabilir. Bu itme kuvvetinin toplamı, nesne tarafından kütleçekimi gibi algılanacaktır. Eğer daha sonra foton içermeden sadece enerji aktarımı yapabilen dalgalar geliştirilebilinirse, (kütleçekim dalgaları gibi) çok yüksek frekansta olmaları şartıyla yapay yerçekimi oluşturulabilir.

0